အခန်း (၂)
တိရစ္ဆာန် အစည်းအေဝးြကီး ြပီး၍ သံုးရက်အြကာတွင် ဗိုလ်ြကီးမှာ
ေဝဒနာခံစားရြခင်းမရှိဘဲ အိပ်ေပျာ်ေနရင်း အနိစ္စေရာက်သည်။ သူ၏
ြကွင်းကျန်ရစ်ေသာ ရုပ်အေလာင်းကို ေဖျာက်ဆိပ်ပင်ြကီးေအာက်တွင်
ြမှုပ်လိုက်ြကသည်။
ဗိုလ်ြကီးကွယ်လွန်ြပီး သံုးလေလာက်ြကာေသာအခါ တိရစ္ဆာန်များအနက်
အကင်းပါးေသာ အစုက တေန့တြခား ဗိုလ်ြကီး၏တရားကို
သေဘာေပါက်လာြကြပီးလျှင် ဘဝသစ်သို့ ေရှ့ရှုေသာ စိတ်ထားသစ်များြဖင့်
စိတ်အားတက်ြကွလျက်ရှိြကသည်။ ဗိုလ်ြကီး၏ ေတာ်လှန်ေရးတရားကိုလည်း
တေကာင်မှတေကာင် တိုးတိုးတိတ်တိတ် ဝါဒြဖန့်လျက်ရှိသည်။ ယခင်က
ေြမှာ်လင့်ချက် လံုးလံုးမရှိခဲ့ေသာ တိရစ္ဆာန်တို့မှာ ဗိုလ်ြကီး၏တရားကို
နာရသည့်အချိန်ကစ၍ ေြမှာ်လင့်ချက်ရြကသြဖင့် ေပျာ်ရွှင်လျက်ရှိြကသည်။
အေြခေလးေချာင်းေတာ်လှန်ေရးြကီးမှာ ဘယ်ေန့ ဘယ်ရက် ဘယ်နှစ်
ဘယ်လတွင် ထေြမာက်ေအာင်ြမင်မည်ဟု ဒိဋ္ဌ မေြပာနိုင်ေသာ်လည်း အေရှ့က
ေနဝန်းထွက်သကဲ့သို့ တေန့တွင် ေအာင်ြမင်ရမည်မှာ ေသချာသည်ဟု
အားလံုးေသာ တိရစ္ဆာန်တို့ ယံုြကည်ြကသည်။ ယံုြကည်ြခင်းသည်
အလုပ်လုပ်ေစြခင်း အေြကာင်းြဖစ်သည့်အတိုင်း အားလံုးေသာ တိရစ္ဆာန်တို့မှာ
စားလည်းေတာ်လှန်ေရး သွားလည်းေတာ်လှန်ေရး ေတာ်လှန်ေရး
တအာရံုတည်းကိုသာ ေရှးရှု၍လုပ်ကိုင် ေနထိုင်ြကသည်။ ေတာ်လှန်ေရးသည်
သူတို့ တသက်တွင် ြဖစ်ေြမာက်နိုင်လိမ့်မည်ဟု ေြမှာ်လင့်နိုင်ရန်
အေြကာင်းမရှိေသာ်လည်း မိမိတို့ သားေြမးလက်ထက်ကျေသာအခါ အမှန်ပင်
ြဖစ်ေြမာက်လိမ့်မည်ဟု ယံုြကည်သြဖင့် စိတ်ပျက်ြခင်း မရှိြက။
ေတာ်လှန်ေရးသည် ေရတွင်းတူးယင်း ေရြကည်ေသာက်ဖို့မဟုတ်
ေနာင်လာေနာက်သားတို့၏ အကျိုးသက်သက်သာ ြဖစ်သည်။
ေနာင်လာေနာက်သားတို့ ေကာင်းစားဖို့အတွက်ဆိုလျှင် ငါတို့သည် အသက်ကိုပင်
စွန့်ြကရမည် ဟုလည်း တိရစ္ဆာန်တို့ အချင်းချင်း ေြပာလျက်ရှိြကသည်။
ဝက်တို့မှာ အြခားေသာ တိရစ္ဆာန်တို့ထက် အသိဉာဏ်နှင့် ြပည့်စံုြကသြဖင့်
ဝါဒြဖန့်ေရး စည်းရံုးေရး တာဝန်များကို သူတို့ကပင် ေခါင်းေဆာင်၍
လုပ်ြကရသည်။ ေဈးေကာင်းေကာင်းနှင့် ေရာင်းစားနိုင်ရန် ဦးသာေခါင်
အထူးဂရုစိုက်၍ ေမွးထားေသာ ဝက်ေပါက်ကေလးနှစ်ေကာင်မှာ ထူး၍ အာစ
လျှာစ သွက်သြဖင့် ဝက်ထဲတွင် အထူးထင်ရှားသူများြဖစ်သည်။ သူတို့၏
အမည်မှာ ဗန္ဓုလနှင့် ေဘာ်ြဖူ ြဖစ်သည်။ ဗန္ဓုလသည် အြမဲဣေြန္ဒြကီးနှင့်
ေနသည်။ စကားေြပာသိပ်မေကာင်းေသာ်လည်း သူလုပ်ချင်တာကို
မြဖစ်ြဖစ်ေအာင် လုပ်တတ်ေသာ စိတ်ရှိသည်။ ေဘာ်ြဖူမှာ ဗန္ဓုလထက်
အာဝဇ္ဇန်းေကာင်း၍ ထိုးထွင်းဉာဏ်လည်း ရှိသည်။ သို့ရာတွင် ဗန္ဓုလေလာက်
အလုပ်ေသသပ်ြခင်း၊ နက်နဲစွာ စဉ်းစားတတ်ြခင်းမရှိ။ အြခား ဝက်ထီးများအနက်
သံေြကာင်မှာ အထင်ရှားဆံုးြဖစ်သည်။ သံေြကာင်မှာ ပုပုတုတ်တုတ်
မျက်စိေမှးေမှးြဖစ်သည်။ သွက်သွက်လက်လက် ရှိသည်။ သူ့နာမည်အတိုင်း
အသံက ေြကာင်ေတာင်ေတာင် ြဖစ်သည်။ သံေြကာင်သည် စကားေြပာ
အင်မတန်ေကာင်း၍ အြဖူကို အမဲြဖစ်ေအာင် ပသကမေြပာနိုင်သည်။
စကားေြပာေသာအခါတွင် ြငိမ်ြငိမ်ရပ်၍ မေြပာဘဲ ဟိုဖက်ေရွှ့လိုက်
သည်ဖက်ေရွှ့လိုက် လုပ်တတ်သည်။ တခါတရံ သူေြပာေသာစကားကို
ေလးနက်ေစရန် အြမီးကို ေထာင်၍ ဝင့်တတ်သည်။ သံေြကာင် အြမီးဝင့်၍
ေြပာလိုက်လျှင် ပွဲအင်မတန်ကျသည်။ ဗန္ဓုလ ေဘာ်ြဖူနှင့်
သံေြကာင်သံုးေကာင်သားတို့သည် ဗိုလ်ြကီးေဟာခဲ့ေသာ အြမိုက်တရားတို့ကို
စံနစ်တကျ စီစဉ် သံုးသပ်ြကြပီးလျှင် ပိဋကတ်ဖွဲ့၍ ''တိရစ္ဆာန်ဝါဒ'' ဟူေသာ
ဘွဲ့ကိုေပးြကသည်။ အဆိုပါ ဝက်သုခမိန် သံုးဦးတို့သည် ညတိုင်းလိုပင်
ဦးသာေခါင် အိပ်ေပျာ်ချိန်၌ အြခားေသာတိရစ္ဆာန်များအား
တိရစ္ဆာန်ဝါဒအေြခခံသေဘာတရားများကို လျှို့ဝှက်စွာ သင်တန်းေပးြကသည်။
တိရစ္ဆာန်တို့အား တိရစ္ဆာန်ဝါဒသင်တန်းေပးရသည်မှာ လွယ်ေသာ
အလုပ်မဟုတ်ေချ။ အချို့တိရစ္ဆာန်များမှာ နားလည်မှုလံုးလံုး မရှိ။
အချို့တိရစ္ဆာန်များမှာ အမှုမဲ့ အမှတ်မဲ့သာ ေနြကသည်။ အချို့တိရစ္ဆာန်များက
ေတာ်လှန်ေရးလုပ်တာကေတာ့ ေကာင်းပါရဲ့။ ဒို့သခင်ဦးသာေခါင်အေပါ်
ဒို့သစ္စာေဖါက်ရာ ကျေနမှာေပါ့ဟု ေြပာဆိုြကသည်။ အများအားြဖင့်
တိရစ္ဆာန်တို့က ဦးသာေခါင်အား သခင်ဟု ေခါ်ြကတုန်း ရှိေသးသည်။
အချို့ကလည်း ဒို့ကို ဦးသာေခါင်က ေကျွးထားတာ၊ သူ့ကို
ေတာ်လှန်လိုက်မယ်ဆိုယင် ဒို့ငတ်သွားမှာေပါ့ဟု ေြပာြကသည်။ အချို့ကလည်း
ဒို့ေသြပီးမှ ြဖစ်မဲ့ကိစ္စကို ဂရုစိုက်လုပ်ေနဖို့မလိုပါဘူးကွာဟုေြပာ၍ အချို့ကလည်း
တေန့ကျယင် အလိုလိုြဖစ်ရမဲ့ ကိစ္စြကီးကို အခုဒို့ြကိုးစားြကိုးစား
မြကိုးစားမြကိုးစား ဘာထူးဦးမှာလဲဟု ဆိုြကသည်။ ဤနည်းြဖင့်
ဝက်သုခမိန်တို့မှာ တိရစ္ဆာန်ဝါဒကို ေဟာေြပာရာတွင် အစကနဦး၌
အခက်အခဲနှင့် များစွာေတွ့ြကရသည်။ အားလံုးေသာတိရစ္ဆာန်များက
ေမးြကြမန်းြကသည်။ အားလံုးေသာတိရစ္ဆာန်များက ေမးြကြမန်းြကသည့်
ေမးခွန်းများထဲ၌ ြမင်းမကေလး မယ်သီေမးေသာ ေမးခွန်းမှာ
အေြဖရအခက်ဆံုးြဖစ်သည်။ မယ်သီက ''ေနပါအံုး နင်တို့ေြပာတာကေတာ့
ဟုတ်ပါြပီ။ နင်တို့ေတာ်လှန်ေရးေအာင်တဲ့အခါကျေတာ့ ထန်းလျက်
စားရပါအံုးမလား'' ဟု ေမးသည်။
ထိုအခါ ေဘာ်ြဖူက ''ေအး အခု မယ်သီ ေမးတာဟာ မှန်တယ်။
ေတာ်လှန်ေရးေအာင်တဲ့အခါမှာ ဒို့ဟာဒို့ေတာ့ ထန်းလျက် လုပ်တတ်မှာ
မဟုတ်ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေတာ်လှန်ေရးေအာင်တဲ့ အခါကျေတာ့ ထန်းလျက်စားဖို့လဲ
လိုေတာ့မှာ မဟုတ်ဘူး။ ေြပာင်းရိုးေတွ နှမ်းဖတ်ေတွ စပါးေတွ ေြပာင်းဖူးေစ့ေတွ
စားမကုန်ေလာက်ေအာင် လှိုင်ေနမှာေပါ့'' ဟု ေြဖသည်။ သည်ေတာ့
တခါမယ်သီက ''အဲဒါေတာ့ ထားလိုက်ပါေတာ့။ နင်တို့
ေတာ်လှန်ေရးေအာင်ြပီးေတာ့ ငါ့လည်ပင်းမှာ အခုလိုဘဲ ေြကးခေလာက်ကေလး
ဆက်ြပီး ဆွဲရပါအံုးမလား'' ဟု ေစာဒက တက်ြပီးလျှင် ေြကးခေလာက်သံကို
နားေသာတ ခံရေစြခင်း အကျိုးငှာ လည်ပင်းကို ဆပ်ကာဆပ်ကာလှုပ်၍
ြပသည်။ သည်ေတာ့ ေဘာ်ြဖူက '' ေအာ် မယ်သီနှယ့် တယ်လဲခက်တာကိုးဟ။
နင်က တယ် ကျွန်စိတ်အားြကီးတာကိုး။ နင်အခု အင်မတန်သေဘာကျေနတဲ့
ခေလာက်ဟာ အေကာင်းမဟုတ်ဘူးဟ။ နင်ဟာ ကျွန်ဘဝေရာက်ေနတယ်ဆိုတဲ့
တံဆိပ်ဟ။ ေလာကမှာ လွတ်လပ်ြခင်းဟာ ေြကးခေလာက်ထက် အဖိုးတန်တယ်
ဆိုတာ နင်အခုေတာင်မှ မသိေသးဘဲကိုး'' ဟု ေြပာသည်။
ထိုအခါ မယ်သီက ''တာေတာ့လဲ ဟုတ်တာေပါ့ဟ'' ဟု ေြပာ၍
ဆိတ်ဆိတ်ေနသည်။ သို့ေသာ် မယ်သီမှာ တကယ်သေဘာေပါက်ဟန်မတူ။
ေတာကျီးကန်းငေအာမှာ အဖျက်သမားြဖစ်သည်။ ဝက်များေဟာေသာ
တရားကို သူကချည်း လိုက်၍ ဖျက်သည်။ ဝက်တို့မှာ ငေအာ၏
ေဖါက်ြပန်ေရးတရားများကို မေြဖနိုင်ေလာက်ေအာင်ရှိသည်။ ငေအာမှာ
အေမွးအေတာင်မစံုခင်က ဦးသာေခါင် လက်သပ်ေမွးထားေသာ
စပိုင်သူလျှိုြဖစ်သည်။ မဟုတ်ကပ်ဟုတ်ကပ်လည်း ေြပာတတ်သည်။
စကားေြပာေတာ့ အေတာ်ေကာင်းသည်။ ငေအာအလိုအားြဖင့် တိရစ္ဆာန်များမှာ
ေသသည့်အခါတွင် သကာေတာင်မည်ေသာ တိရစ္ဆာန်နိဗ္ဗန်သို့
ေရာက်ြကလိမ့်မည်။ သကာေတာင်သည် များစွာမေဝး။ တိမ်ေတွကို
လွန်ေအာင်တက်သွားလျှင် ေရာက်နိုင်သည်။ သကာေတာင်သို့ ေရာက်ြကလျှင်
တလတွင် ရက်သံုးဆယ် အားလပ်ခွင့် ရြကမည်။ စပါး ပဲ
ေြပာင်းစသည်တို့လည်း တဆယ့်နှစ်ရာသီ ေပါက်သည်။ နှမ်းဖတ်
ပဲဖတ်များလည်း သစ်ပင် ချံုနွယ်တို့တွင် တိရစ္ဆာန်တို့ နှုတ်သီးမှီေလာက်ေအာင်
တိုးလိုးတွဲေလာင်းသီးလျက်ရှိသည်။ မဟုတ်ကပ်ဟုတ်ကပ် ေြပာတတ်ြခင်း
တို့မီးလျှို့မီးလုပ်တတ်ြခင်း ဘာမှအလုပ်မလုပ်ြခင်းစသည်တို့ေြကာင့် ငေအာကို
အများအားြဖင့် တိရစ္ဆာန်တို့က မုန်းြကသည်။ သို့ရာတွင်
ငေအာေြပာသည့်အတိုင်း သကာေတာင်ရှိသည်ဟု ယံုေသာ တိရစ္ဆာန်များလည်း
ရှိသည်။ ဤနည်းြဖင့် ဝက်တို့မှာ ငေအာ၏ အဖျက်ဝါဒကို အေတာ်
ပင်ပင်ပန်းပန်း ြကိုးစား၍ တိုက်ဖျက်ြကရသည်။ ငေအာ၏ဝါဒကို ယံုေနေသာ
တိရစ္ဆာန်တို့အား ဝက်တို့က ''ရဲေဘာ်တို့ ေနာင်တမလွန်ဘဝ ရှိသည်ဆိုြခင်းမှာ
လူသားတို့၏ ဝါဒသာ ြဖစ်သည်။ တိရစ္ဆာန်များသည် မိမိ၏ရန်သူြဖစ်ေသာ
လူသားတို့၏ ဝါဒကို မယံုြကည်သင့်။ ငေအာသည် တိရစ္ဆာန်ပင်
ြဖစ်ေသာ်လည်း လူသားတို့၏ လက်ပါးေစမျှသာ ြဖစ်သည်။ ထို့ေြကာင့်
ငေအာေြပာေသာ စကားကို တိရစ္ဆာန်စိတ်ရှိေသာ တိရစ္ဆာန်မှန်သမျှ
ဘယ်တိရစ္ဆာန်မှ မယံုသင့်။ ငေအာေြပာေသာ သကာေတာင်ကို
ဘယ်သူြမင်ဘူးသလဲ။ ဘယ်သူ ေရာက်ဖူးသလဲ။ ငေအာကိုယ်တိုင်ေကာ
ေရာက်ဖူးရဲ့လား။ ငေအာကို အလိုမရှိ။ လူသားများရဲ့ လက်ပါးေစကို အလိုမရှိ။
အေြခေလးေချာင်း ေတာ်လှန်ေရးေအာင်ပါေစ ''တကမ္ဘာလံုးက တိရစ္ဆာန်ေတွ
ညီြက'' ဟု ထပ်တလဲလဲ ေဟာရသည်။
ဂျိုကားနှင့် ခွါြဖူတို့မှာ ဝက်များေဟာေသာ တိရစ္ဆာန်ဝါဒကို
အထူးယံုြကည်ြကသူများြဖစ်သည်။ ထိုနွားနှစ်ေကာင်မှာ ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နှင့်
စဉ်းစားတတ်သူများ မဟုတ်သြဖင့် ဝက်များကို ဆရာတင်ြကြပီးလျှင်
ဝက်များေြပာသမျှကို တသေဝမတိမ်း လိုက်နာြကသည်။ သူတို့ကမှ တဆင့်
တြခားတိရစ္ဆာန်များကို ဝါဒြဖန့်ြကသည်။ သူတို့နှစ်ေကာင်သည်
လျှို့ဝှက်၍လုပ်ေသာ သင်တန်းများသို့ မပျက်မကွက် တက်ြကသည်။ သင်တန်း
အြပီးတိုင်း အြပီးတိုင်းတွင် ဒို့တိရစ္ဆာန်သီချင်းကို ဆိုြကေသာအခါ၌လည်း
အြမဲတမ်း အားြဖင့် သူတို့နှစ်ေကာင်က ေခါင်းတည်၍ ဆိုြကသည်။
အေြခေလးေချာင်းေတာ်လှန်ေရးမှာ တွက်ကိန်းအရ နှစ်ေပါင်းများစွာ
ြကာမှ ေအာင်ြမင်ဖို့ရှိေသာ်လည်း တကယ်ြဖစ်ေပါ်လာေသာအခါ ထင်သေလာက်
မြကန့်ြကာဘဲ လွယ်လွယ်ကူကူနှင့်ပင် ထေြမာက်ေအာင်ြမင်သွားသည်။
ဦးသာေခါင်မှာ ဝိရိယေကာင်းသူတစ်ေယာက်ြဖစ်ေသာ်လည်း ကံမေကာင်း
အေြကာင်းမလှသြဖင့် သူြကံေလသမျှ ဟန်မကျေအာင်ချည်း ြဖစ်ခဲ့သည်။
လယ်ေပါင် ကိစ္စနှင့် ပတ်သက်၍ တရားြဖစ်ေသာအခါ၌လည်း တရားရှံုးသြဖင့်
ေရှ့ေနစရိတ် ရံုးစရိတ် စသည်တို့ေြကာင့် အေတာ်ပင် ပစ္စည်းနွမ်းပါးသွားသည်။
ပစ္စည်းနွမ်းပါးသြဖင့် စိတ်ညစ်ညစ်နှင့် နီးရာ ထန်းေတာတွင်ဝင်၍
မိုးမလင်းေအာင် ေသာက်လျက်ရှိြပန်ရာ သူ့အေြခအေနမှာ ပို၍
ဆိုးသွားြပန်သည်။ ေနထွက်ေနဝင် ေသာက်သည့်အလုပ်နှင့်သာ
အချိန်ကုန်ေနသြဖင့် အလုပ်အကိုင်များလည်း လစ်ဟင်းသည်ထက် ပို၍
လစ်ဟင်းကုန်သည်။ တေန့လံုး တေန့လံုး ပက်လက်ကုလားထိုင်ေပါ်တွင်ထိုင်၍
ဝတ္ထု မဂ္ဂဇင်း စသည်တို့ကိုဖတ်လိုက် ထန်းရည်ကို တစ်ခွက်ြပီး
တစ်ခွက်ေသာက်လိုက်လုပ်ကာ အလုပ်ခွင်သို့လည်းမဆင်း မည်သူနှင့်မျှလည်း
စကားမေြပာဘဲ ေနသည်။ သူ့အနားမှာ ငေအာ တေကာင်သာ အြမဲရှိေနသည်။
ငေအာကိုလည်း ထန်းရည်စိမ်ထားေသာ အမဲေြခာက်ကို ခဏ ခဏ ေကျွးသည်။
အလုပ်ရှင် ကိုယ်တိုင်က ေပါ့ေလျာ့ေသာအခါ သူ့လုပ်သားများလည်း
တာဝန်မေြကြကေတာ့။ လယ်ယာများမှာလည်း ြမက်ပင် ေပါင်းပင် ဖံုးမတတ်
ရှိြပီးလျှင် စည်းရိုးပျက်များကိုလည်း ဂရုမစိုက်အား။ အိမ်ေခါင်မိုးကိုလည်း ြပန်၍
မမိုးြဖစ်။ ေနာက်ဆံုးတွင်သူ၏ နွား ဆိတ် ဝက်စသည်တို့ကိုပင် မှန်မှန်
အစာေကျွးရ ေကာင်းမှန်း မသိေတာ့။ ဦးသာေခါင်သည် စပါးသိမ်းချိန်
နီး၍လာေသာတေန့တွင် သူ့ သူငယ်ချင်းရွာသို့ အလယ်သွားယင်း
ထန်းရည်မူးေနသြဖင့် တေန့နှင့်တည အိမ်သို့ ြပန်မေရာက်။ ေနာက်တေန့
မွန်းတိမ်း သူအိမ်ြပန်ေရာက်လာေသာ အခါ သူ့တပည့်များသည် နွား ဆိတ်
ဝက်စသည်တို့ကို အစာေကျွးဖို့ သတိမရဘဲ ေတာထဲသို့ ယုန်လိုက်
ထွက်၍သွားြကသည်။ ဦးသာေခါင်လည်း အိမ်ြပန်ေရာက်လျှင်ေရာက်ြခင်း
မူးမူးေမာေမာနှင့် အိမ့်ကိစ္စကို မြကည့်ဘဲ အခန်းထဲတွင် ထိုး၍အိပ်ေလသည်။
ညေန သူနိုးသည့်အချိန်တိုင် တိရစ္ဆာန်များမှာ အစာလည်း မစားရ။ ေရလည်း
မေသာက်ြကရ။ တိရစ္ဆာန်တို့လည်း အဆာလွန်၍ ကုန်ြကြပီ။ ပထမဆံုး
နွားများကစ၍ ြခံထဲမှ ခုန်ထွက်ြပီးလျှင် စားကျက်သို့ သူတို့ဟာ သူတို့ သွား၍
စားြကသည်။
ထို့ေနာက် ဦးသာေခါင်နိုးလာ၍တပည့်များကိုေခါ်ကာ စည်းကမ်းဖျက်ကာ
ြခံခုန်ထွက်ေသာ နွားတို့ကို ဒလြကမ်းလိုက်၍ ရိုက်ြကသည်။ အစာငတ်၍
စိတ်ဆိုးေနြကေသာ တိရစ္ဆာန်တို့သည် သူတို့အား ထိုကဲ့သို့ မညှာမတာ
ရိုက်နှက်ြခင်းကို သည်းမခံနိုင်ြကေတာ့သြဖင့် အချင်းချင်း
ညှိနှိုင်းတိုင်ပင်ထားြကဘိသည့်အလား ဦးသာေခါင်နှင့် တပည့်များကို
တညီတညွတ်တည်း ဝိုင်း၍ ေဝှ့သူကေဝှ့ ကန်သူကကန် လိုက်သူကလိုက်ြပီး
ေတာ်လှန်ေရးစြကသည်။ ဦးသာေခါင်နှင့် တပည့်များလည်း သူတို့ တသက်လံုး
မေြမှာ်လင့်ေသာ အြခင်းအရာနှင့် ေတွ့ေနရသြဖင့် ဘယ်လိုြကံ၍
ဘယ်လိုလုပ်ရမည် မသိြက။ တိရစ္ဆာန်များက လူသားများကို ေတာ်လှန်သည်
ဆိုြခင်းမှာ ဘယ်ရာဇဝင်မှာမှ မြကားစဘူး။ ဦးသာေခါင်တို့ ေသွးပျက်စြပုြကြပီ။
တခဏြကာေသာအခါ ဦးသာေခါင်နှင့်တပည့်များသည် ေြခကုန်သုတ်၍
ကစဉ့်ကရဲ ေြပးြကရသည်။ ထိုသို့ လူသားတို့ဖက်က
တပ်လန်ေြပးမှန်းသိေသာအခါ တိရစ္ဆာန်တို့သည် အားတက်လာြကြပီးလျှင်
ေရှ့က ေြပးေသာ ဦးသာေခါင်တို့ ဆရာတပည့် ငါးေယာက်ကို ေနာက်မှ
ေအာင်သံေပး၍ လိုက်ြကသည်။
ဦးသာေခါင်၏ ဇနီးေဒါ်အိုစာလည်း ဦးသာေခါင်တို့အား တိရစ္ဆာန်ေတွ
ဝိုင်းလိုက်၍ ထွက်ေြပးရသည်ကို ြပူတင်းေပါက်မှ လှမ်း၍ ြမင်ေသာအခါ
သယ်နိုင်ပိုးနိုင်ေသာပစ္စည်းများကို သယ်ပိုး၍ ေနာက်ေဖးေလှကားမှဆင်းကာ
ထွက်ေြပးသည်။ ငေအာလည်း ေဒါ်အိုစာေနာက်သို့ တအအေအာ်၍
လိုက်သွားသည်။
တိရစ္ဆာန်တို့သည် ဦးသာေခါင်နှင့် တပည့်ေလးေယာက်တို့ေြပး၍
ြခံြပင်အေတာ်ေဝးေဝးသို့ ေရာက်သွားေသာအခါ လှည့်ြပန်လာြကြပီးလျှင်
ြခံတံခါးကို ပိတ်၍ထားလိုက်ြကသည်။
ြခံထဲသို့ ြပန်ေရာက်လာေသာအခါ မေြမှာ်လင့်ဘဲနှင့်
ေတာ်လှန်ေရးေအာင်ေနသည်ကို ေတွ့ြကရသြဖင့် တိရစ္ဆာန်တို့မှာ ဘယ်လို
စီမံရမှန်းမသိြက။ ေတာ်လှန်ေရးေအာင်ြမင်ပံုမှာ ဆန်းလွန်းသြဖင့်
သူတို့ဟာသူတို့ေတာင် မယံုနိုင်ဘဲရှိြကသည်။ ထို့ေနာက် အေြခေလးေချာင်း
ေတာ်လှန်ေရးမှာ တကယ်ေအာင်ြမင်ေနြပီကို သတိရသြဖင့် တစုတေဝးြကီး
ြခံထဲတွင် ေရှာက်၍ ေြပးြကသည်။ တနည်းအားြဖင့် ရန်သူအြကွင်းအကျန်များ
ရှိေနေသးသလားဟု လိုက်၍ ြကည့်ဟန်လည်း ြဖစ်သည်။ ြခံစည်းရိုးအတွင်း၌
အနှံအစပ် ြမူးတူးခုန်ေပါက်၍ ေြပးြပီးြကေသာအခါ ဦးသာေခါင်
မတရားမင်းမူခဲ့ြခင်းကို ကျူပင်ခုတ် ကျူငုတ်မျှ မကျန်ေစရန် သေဘာနှင့်
ဦးသာေခါင်၏အိမ်ဘက်သို့ တအုပ်ြကီးချီတက်ြကြပီးလျှင် ချုတ်ချယ်ြခင်း
လက္ခဏာြဖစ်ေသာ နဖါးြကိုး ဇက်ြကိုး ထမ်းပိုးစသည်တို့ကို အြကွင်းမဲ့
ဖျက်ဆီး၍ ပစ်ြကသည်။ ဝက်ေဝှးသင်းေသာ ဓါး နွားေဝှးထုေသာ တင်းပုတ်
နားဖါးေဖါက်ေသာ သစ်ချွန်စသည်တို့ကိုလည်း ယူ၍ ေရတွင်းထဲချပစ်ြကသည်။
ထိုေနာက် တိရစ္ဆာန် တို့အေပါ်တွင် ချုတ်ချယ်မှုနှင့် စပ်လျဉ်းသမျှေသာ ကိရိယာ
တန်းဆာပလာမှန်သမျှကို တခုမကျန် မီးပံု၍ ရှို့ြကသည်။ ထို့ေနာက်
ေဘာ်ြဖူက ချူနှင့် ခေလာက်စသည်တို့ကိုပါရှာ၍ မီးပံုထဲသို့ ထဲ့ြပီးလျှင်
ချူတို့ခေလာက်တို့ဟာလဲ လူသားတို့ရဲ့ အသံုးအေဆာင်အဝတ်အစား တမျိုးဘဲလို့
မှတ်ယူရမယ်။ ဒါေြကာင့် ဘယ်တိရစ္ဆာန်မဆို ''ကိုယ်ချည်းတံုးလံုး ေနရမယ်''
ဟု ဩဝါဒေပးေလသည်။
ဂျိုကားကလည်း သူ့လည်ပင်းတွင် တေဒါင်ေဒါင်ြမည်၍ ေနေသာ
သစ်သားခေလာက်ြကီးကို ြဖုတ်၍ ခွါနှင့် နင်းေချြပီးလျှင် မီးပံုထဲသို့
ထဲ့လိုက်သည်။ ဤနည်းြဖင့် တိရစ္ဆာန်တို့သည် ဦးသာေခါင်အား သတိရေစမည့်
အထိမ်းအမှတ် မှန်သမျှကို ေြပာင်တလင်းခါေအာင် ဖျက်ဆီး ပစ်ြကသည်။
ထို့ေနာက် ဗန္ဓုလက ဦးေဆာင်ြပီး တိရစ္ဆာန်များအား စပါးကျီဖက်သို့
ေခါ်သွားြပီး အစာကို ခါတိုင်းထက် နှစ်ဆတိုး၍ ေဝေပးသည်။ ေခွးများကို
ထမင်းချမ်းခဲနှင့် ထန်းလျက်နှစ်လံုးစီ ေပးသည်။ ထို့ေနာက်
ဒို့တိရစ္ဆာန်သီချင်းကို အဆက်မြပတ် ခုနှစ်ြကိမ်တိုင်တိုင် သံကုန်ဟစ်၍
ဆိုြကသည်။ ညအိပ်တန်း ဝင်ချိန်ြကေသာအခါ ကင်းများခန့်ြပီးလျှင် သူတို့
ြခံနားသို့ မဲမဲကပ်လာတာြမင်သည်နှင့် တြပိုင်နက် ဒန်တရိတ်ဆို့ေဟ့ ရပ်လိုက်
ဟုခိုင်း၍ အရပ်ခိုင်းခံရသည်။ မဲမဲက ''ဒို့ တရိတ်ဆန်'' ဟု ြပန်မေြဖခဲ့လျှင်
တခါတည်း ေြပး၍ သတ်ရမည်ဟု ညွှန်ြကားြပီးလျှင် ကင်းလှည့်မကျေသာ
တိရစ္ဆာန်အားလံုးတို့ ကိုယ်စီကိုယ်ငှ အိပ်တန်းဝင်လိုက်ြကသည်။
တိရစ္ဆာန်တို့အဖို့တွင် ထိုညက အိပ်ရြခင်းမျိုးေလာက် နှစ်ြခိုက်ေသာ
အိပ်ရြခင်းမရှိ။ ေနာက်တေန့အရုဏ်တက် အချိန်သို့ ေရာက်ေသာအခါ
ကင်းများကို ရုပ်သိမ်း၍ တိရစ္ဆာန်တို့သည် အိပ်ရာမှ ထြကြပီးလျှင်
ညကေအာင်ခဲ့ေသာ ေတာ်လှန်ေရးကို သတိရြကသြဖင့် အေပျာ်ြကီး ေပျာ်ြကကာ
စုရံုး၍ထွက်လာြကြပီးလျှင် ကုန်းြမင့်ကေလးေပါ်သို့ တက်ြကသည်။
ကုန်းြမင့်ကေလးေပါ်ကေနြကည့်လျှင် တြခံလံုးကို ေကာင်းစွာြမင်နိုင်သြဖင့်
မိမိတို့ပိုင်နက်ကို ြကည့်ရြခင်းအားြဖင့် တိရစ္ဆာန်တို့မှာ အတိုင်းမသိ
ဝမ်းသာြခင်းြဖစ်ြကသည်။
ဦးသာေခါင်ပိုင်ေသာ ယင်းမာပင်ကွင်းကို သူတို့ပိုင်ြပီ။ ဦးသာေခါင်နှင့်
ပတ်သက်၍ ဘာတစ်ခုမျှ အစအန မေတွ့ရေတာ့။ ေလာကတွင်
ေအာင်ြမင်ြခင်းထက် ေအာင်ေသာ အရာမရှိ။ တိရစ္ဆာန်ေတွသည် ဦးသာေခါင်၏
နဖါးထိုးခံ ဇက်ခွံ့ခံ အနှိပ်စက်ခံ မဟုတ်ေတာ့သြဖင့် တဖန် ဝမ်းသာ အားရနှင့်
ကုန်းတဝိုက်၌ ခုန်ေပါက် ြမူးတူးြကြပန်သည်။ နွားများကလည်း ချိုေသွး၍
ဝပ်ထလိန်း ဝပ်ထလိန်းနှင့် တွန်ြကသည်။ အသီးသီး သူတို့သဘာဝအေလျာက်
ြမည်ြက ေအာ်ြကသည်မှာ မိုးချုန်းသံတမျှြဖစ်သည်။ ထို့ေနာက် တကွင်းလံုးကို
ဣေြန္ဒရစွာနှင့် ြကည့်ရှုစစ်ေဆးြကသည်။ ယခင်က ကွင်းကို ပိုင်ြကဖို့
အိမ်မက်ေတာင် မမက်ဖူးြကေသာ်လည်း ယခု ဦးသာေခါင်၏ ကွင်းမှာ
သူတို့ပိုင်ြဖစ်၍ ေနြပီ။ ဟုတ်မှ ဟုတ်နိုင်ပါစ။ ဟုတ်သည်။ သူတို့ပိုင်ြပီ။
ဦးသာေခါင်လစ်ရြပီ။
ထို့ေနာက် တေကာင်ချင်း စီတန်း၍ ဦးသာေခါင်အိမ်ကို သွား၍
ြကည့်ြကသည်။ ထိုအိမ်ကိုလည်း သူတို့ပိုင်ြပီ။ သို့ရာတွင် အိမ်ထဲသို့ ဝင်ေနြက
မဟုတ်သြဖင့် ဘယ်တိရစ္ဆာန်မှ အထဲသို့ မဝင်ရဲြက။ ခဏြကာေသာအခါ
ဗန္ဓုလနှင့် ေဘာ်ြဖူတို့က တံခါးကို တွန်း၍ ဖျက်ြပီးလျှင် တိရစ္ဆာန် အားလံုး
စီတန်း၍ အိမ်ထဲသို့ ဝင်ြကည့်ြကသည်။ အိမ်ထဲ၌ အပျက်အစီး
မရှိေစြခင်းအကျိုးငှာ သတိထား၍ ဝင်ြကသည်။ ရှိသမျှ အခန်းထဲသို့လည်း
ေြခဖျားေထာက်၍ ဝင်ြကည့်ြကသည်။ ဦးသာေခါင်၏ အိပ်ရာ ပန်းကန်
ခွက်ေယာက် မှန်တင်ခံု ေကာ်ေဇာ ေထွးခံ တိုင်ကပ်နာရီ စသည်တို့ကို
ေတွ့ေသာအခါ တိရစ္ဆာန်များသည် တေကာင်နှင့် တေကာင် လက်တို့ကာ
ြပူးတူးြပဲတဲ ြဖစ်၍ ေနြကသည်။ ြပန်၍ ဆင်းလာြကေသာအခါ
မယ်သီတေကာင်မပါလာသြဖင့် ြပန်၍ ရှာြကရာ မယ်သီသည်
ေဒါ်အိုစာ၏အခန်းတွင်း၌ ေြကာင်အိမ်ထဲမှ ေြကးခေလာက်ခေလးတစ်ခုကိုယူ၍
သူ့လည်ပင်း၌သူတပ်ကာ မှန်တခုထဲတွင် သူ့အရိပ်ကို သူအမျိုးမျိုးလှည့်၍
ြကည့်ေနသည်။ ထိုအခါ အားလံုးကပင် မယ်သီကို ဝိုင်း၍ ြမည်ြကသည်။
ထို့ေနာက် တိရစ္ဆာန်တို့သည် မီးဖိုေချာင်မှ အမဲေြခာက်ကို ေတွ့သြဖင့် ယူ၍
ေြမြကီးထဲသို့ ြမှုပ်ပစ်ြကသည်။ ထိုေနာက် ဦးသာေခါင်၏ စိမ်ေရအိုးကို
ေတွ့သြဖင့် ခွါနှင့်ေပါက်၍ ခွဲပစ်ြကသည်။ စိမ်ေရအိုးကို ခွဲပစ်ြကြခင်းမှတပါး
အိမ်ထဲ၌ရှိေသာ ပစ္စည်းများကို သူ့ေနရာ၌သူ အေြခအေနမပျက် ထားခဲ့ြကသည်။
ထို့ေနာက် ဦးသာေခါင်၏ အိမ်ကို ြပတိုက်အြဖစ်နှင့်ထားရန် တညီတညွတ်တည်း
ဆံုးြဖတ်ြကသည်။ ြပီးလျှင် ဦးသာေခါင်အိမ်ထဲ၌ ဘယ်တိရစ္ဆာန်မှ ဝင်၍
မေနြကရန်လည်း အားလံုးသေဘာတူြကသည်။
တိရစ္ဆာန်တို့သည် နံနက်စာ စားြကြပီးေနာက် စည်းေဝးြကြပန်သည်။
ထိုအစည်းအေဝး၌ ဗန္ဓုလနှင့် ေဘာ်ြဖူတို့က မိန့်ခွန်ွးြမက်ြကားသည်။
စုေဝးေနေသာ တိရစ္ဆာန်ပရိသတ်အား ေဘာ်ြဖူက ''ရဲေဘာ်တို့ အခုမှ
ေြခာက်နာရီခွဲပဲရှိေသးတယ်။ ေနကုန်ဖို့ အချိန်ေတွ အများြကီးကျန်ေသးတယ်။
ငါတို့ ဒီကေန့ လယ်ကို စရိတ်ြကမယ်။ သို့ေသာ် လယ်မရိတ်ခင် လုပ်ဖို့
အေရးြကီးတဲ့ အလုပ်တခု ရှိေသးတယ်'' ဟု ေြပာသည်။
ဝက်တို့သည် လွန်ခဲ့သည့် သံုးလေလာက်ကပင် ဦးသာေခါင်၏
ကေလးများသင်ေသာ သင်ပုန်းြကီးစာအုပ်ကို အမှိုက်ပံုေပါ်က ေကာက်သြဖင့်
ထိုစာအုပ်ြဖင့် စာသင်ထားြကေသာေြကာင့် စာတတ်၍ ေနြကေြကာင်းကို
ထိုအစည်းအေဝးကျမှ ေြပာြပ၍ တိရစ္ဆာန်များ သိြကရသည်။ ထို့ေနာက်
ဗန္ဓလက သေဘင်္ာေဆး အြဖူဘူးနှင့် အနက်ဘူးကို အယူခိုင်းြပီးလျှင်
ြခံတံခါးဝသို့ သွား၍ ကဗျည်းအသစ် ထိုးေစသည်။ စာတတ်ေသာဝက်တို့အနက်
ေဘာ်ြဖူမှာ လက်ေရးအေကာင်းဆံုး ြဖစ်သြဖင့် ကဗျည်းထိုးရန် တာဝန်ကို
ေဘာ်ြဖူကယူသည်။ ေဘာ်ြဖူသည် အေဖါ်များနှင့် သေဘင်္ာေဆးဘူးနှစ်ဘူးကို
တံခါးဝသို့ ယူသွားြပီးလျှင် ''ယင်းမာပင်ကွင်း'' ဟု ထိုးထားေသာစာကို
ေဆးအနက်နှင့် ဖျက်ြပီးလျှင် ''တိရစ္ဆာန်ကွင်း'' ဟု ေရးလိုက်ြကသည်။
''တိရစ္ဆာန်ကွင်း'' ဆိုသည်မှာ ယင်းမာပင်ကွင်းအဖို့ ေနာင်ကို
အဓွန့်ရှည်စွာ သံုးမည့်နာမည်သစ် ြဖစ်သည်။ ထို့ေနာက် ဗန္ဓုလနှင့်
ေဘာ်ြဖူတို့သည် စပါးကျီဖက်သို့ သွားြပီးလျှင် တစံုတခုေရးရန် ြပင်ြကသည်။
လွန်ခဲ့သည့် သံုးလေလာက်က စ၍ ဗန္ဓုလနှင့် ေဘာ်ြဖူတို့သည် တိရစ္ဆာန်ဝါဒနှင့်
ပတ်သက်၍ အေြခခံအချက်ြကီး ခုနှစ်ချက် ေရးထားြကသည်။ ကျီထရံကို
ေလှကားနှင့် တက်၍ တိရစ္ဆာန်ဝါဒ အေြခခံ အချက်ြကီး ခုနှစ်ချက်ကို
အက္ခရာတင်ြကသည်။ ပထမတွင် ဝက်တို့မှာ ေြခနှစ်ေချာင်းေပါ်တွင် မတ်တတ်
ရပ်နိုင်ြကသည် မဟုတ်သြဖင့် ေလှကားနှင့် တက်၍ေရးဖို့
အေတာ်အခက်အခဲေတွ့ရသည်။ ထို့ေနာက် ခဲခဲယဉ်းယဉ်းနှင့်ပင် ေဘာ်ြဖူက
ေလှကားနှင့်တက်၍ ေရးသည်။ သံေြကာင်က ေအာက်နှစ်ထစ်ြခား
သံုးထစ်ြခားကေန၍ ေဆးဘူးကို ကိုင်ေပးသည်။ ပထမ ကျီထရံကို ေဆးနက်နှင့်
သုတ်သည်။ ထိုေဆးနက် ေပါ်တွင်မှ အေတာင် ေြခာက်ဆယ်ေလာက်က လှမ်း၍
ဖတ်နိုင်ေလာက်ေအာင် စာလံုးြကီးြကီးနှင့် ေအာက်ပါအတိုင်း ေရးသည်။
အေြခခံ တရားြကီး ခုနှစ်ပါး
၁။ ေြခနှစ်ေချာင်းမှန်လျှင် ရန်သူ။
၂။ ေြခေလးေချာင်းနှင့် အေတာင်ရှိမှန်သမျှ မိတ်ေဆွ။
၃။ တိရစ္ဆာန်များ အဝတ်မဝတ်ရ။
၄။ တိရစ္ဆာန်များ အိပ်ရာနှင့် မအိပ်ရ။
၅။ တိရစ္ဆာန်များ အရက်မေသာက်ရ။
၆။ တိရစ္ဆာန်အချင်းချင်း မသတ်ရ။
၇။ တိရစ္ဆာန်များ အားလံုး တတန်းတစားတည်း ြဖစ်သည်။
ေဘာ်ြဖူမှာ လက်ေရးေကာင်း၍ သတ်ပံုလည်း အားလံုးေလာက်ပင်
မှန်ေအာင်ေရးနိုင်သည်။ မိတ်ေဆွတွင် လံုးြကီးတင်ကို ဝဆွဲ ေနရာက
မှားေရးထားသြဖင့် မွတ်ေဆွ ြဖစ်ေနြခင်းနှင့် သေဝထိုး တခုမှာ
ခေကွးြဖစ်ေနြခင်းမှတပါး သတ်ပံုဆရာ ေရးထားေသာ ကဗျည်းဟုပင်
ထင်မှတ်နိုင်သည်။ ေဘာ်ြဖူသည် ေရးြပီးသည်နှင့် တြပိုင်နက် အားလံုး
တိရစ္ဆာန်များ၏ အကျိုးငှာ အသံကျယ်ကျယ်နှင့် ခပ်ေလးေလး ဖတ်၍ြပသည်။
အားလံုးေသာတိရစ္ဆာန်တို့က သေဘာကျြကသည်။ အချို့ဉာဏ်ေကာင်းေသာ
တိရစ္ဆာန်တို့မှာ ေဘာ်ြဖူဖတ်၍ အြပီးတွင် နှုတ်တက်ရြကသည်။
ထို့ေနာက် ေဘာ်ြဖူသည် စုတ်တံကို ေအာက်သို့ ပစ်ချလိုက်ြပီးလျှင်
''ကိုင်း ရဲေဘာ်တို့ စပါးသွားရိတ်ြကရေအာင်။ ဦးသာေခါင်တို့
ဆရာတပည့်ေတွထက် ပိုြပီးြမန်ေအာင် ြကိုးစားြပီး ရိတ်ဖို့ဟာ
ရဲေဘာ်တို့တာဝန်ေနာ်'' ဟု နာေပျာ်ဖွယ် ေြပာသည်။
ထိုအခိုက်တွင် နို့ညှစ်နွားမြကီး သံုးေကာင်မှာ မအီမသာြဖစ်ေန၍
ြပင်းထန်စွာ ေအာ်လျက်ရှိြကသည်။ ဦးသာေခါင်ရှိစဉ်က မနက်ေစာေစာတိုင်း
နို့ညှစ်ေသာ်လည်း ဦးသာေခါင်ကို ေတာ်လှန်လိုက်ြပီးေနာက် လွတ်လပ်ြခင်းရ၍
ဘယ်သူမှ နို့ညှစ်မည့်သူမရှိသြဖင့် နို့ေတွေတာင့်ြပီး နို့အံုြကီးေတွ
ကွဲမတတ်ြဖစ်ကာ မချိမဆန့်ြဖစ်ေနြကသည်။ တခဏတာမျှ ေတွ၍
ြဖစ်ေနြကြပီးလျှင် ဝက်များက အြကံရ၍ နို့ပံုးများကို ယူေစြပီးေနာက်
ခွါြကားနှင့်ညှပ်၍ နို့ညှစ်ြကရာ အေတာ်ကေလးဟန်သည်။ မြကာမီ ပံုးငါးပံုးနှင့်
နို့အြပည့်ရ၍ အားလံုးေသာ တိရစ္ဆာန်တို့ သွားရည်တများများနှင့်
ြဖစ်ေနြကသည်။
''ဒီနို့ေတွ ဘယ်လိုလုပ်ြကမလဲ။ ဦးသာေခါင် ရှိတုန်းကေတာ့
တခါတေလ ဒို့စားတဲ့ အစာထဲ ထည့်ေကျွးတယ်'' ဟု တိရစ္ဆာန် တေကာင်က
ေြပာသည်။ ထိုအခါ ဗန္ဓုလက နို့ပံုးများေရှ့တွင် ရပ်၍ ''ရဲေဘာ်တို့
ဒီနို့အတွက်ဟာက ကိစ္စမရှိပါဘူး။ ငါြကည့်ြပီး စီမံပါ့မယ်။ စပါးရိတ်ဖို့က
ပိုအေရးြကီးပါတယ်။ ရဲေဘာ် ေဘာ်ြဖူေနာက်ကို လိုက်ြကပါ။ ငါ အခုဘဲ
လိုက်လာခဲ့ပါမယ်။ ကိုင်း သွားြကေပေတာ့။ အရိတ်ေနာက်ကျသွားယင်
စပါးေတွ ပျက်ကုန်မယ်'' ဟု ဆိုသည်။
အားလံုးေသာ တိရစ္ဆာန်တို့လည်း ဗန္ဓုလ ေြပာသည့်အတိုင်း ေဘာ်ြဖူကို
ေခါင်းေဆာင်ြပု၍ စပါးရိတ်သွားြကသည်။ ညေန စပါးရိတ်ြပီး ြပန်လာြကေသာ
အခါ နို့ပံုးများကို မေတွ့ြကရေတာ့။