အခန်း (၁၀) ဇာတ်သိမ်း
နှစ်ေပါင်း များစွာ ြကာ၍ ေနွ မိုး ေဆာင်းတို့လည်း အလှည့်ကျ
ကုန်လတ်ေသာ် သက်တမ်းတိုေသာ တိရစ္ဆာန်တို့လည်း ကွယ်ေပျာက်၍ ကုန်ခဲ့ြပီ။
ေနာင်လာ ေနာက်သားတိရစ္ဆာန်တို့အနက် ေတာ်လှန်ေရး မေပါ်မီ
အြဖစ်အပျက်များကို မှီလိုက်ြကသူတို့လည်း မရှိြကေတာ့။ ခွါြဖူတို့ မေဟာ်တို့
ငေအာတို့ ဝက်များထဲကတချို့တို့ ကလွဲ၍ ေတာ်လှန်ေရးမေပါ်မီက
အြဖစ်အပျက်များကို မှတ်မိသူ မရှိြကေတာ့။
မုတ်ဆိတ်လည်း ေသြပီ။ ဝါမတို့ နီပါးတို့လည်း မရှိြကေတာ့ြပီ။
ဦးသာေခါင်ြကီးပင် ယစ်ထုပ်ြကီး ဘဝနှင့် တရပ်တေကျးသို့ ေရာက်၍
အနိစ္စေရာက်ခဲ့ြပီ။ ေဘာ်ြဖူအေြကာင်းကိုလည်း ေမ့ြကြပီ။ ဂျိုကားကိုလည်း
တေကာင်တေလကလွဲ၍ အားလံုးေမ့ြကြပီ။ ခွါြဖူလည်း အသက်ြကီး၍
အေရေတွတွန့်ြပီး မျက်ခမ်းစပ်နှင့် ြဖစ်ေနြပီ။ သို့ရာတွင် အသက်ြကီးေသာ
တိရစ္ဆာန်များအနက် ဘယ်တိရစ္ဆာန်မျှ ပင်စင်မရြက။ တိရစ္ဆာန်အိုများအတွက်
ြမက်ခင်းတခု လုပ်ေပးဖို့ စီမံကိန်းကိုလည်း ဖျက်သိမ်းပစ်လိုက်ြပီ။ ဗန္ဓုလမှာ
အရွယ်ေကာင်း၍ ဆူြဖိုးတုန်း ရှိေသးသည်။ သံေြကာင်မှာ ဝလွန်းေနသြဖင့်
မျက်စိေပါက်များပင် ပိတ်၍ ေနမေလာက် ြဖစ်ေနြပီ။ မေဟာ်ြကီးမှာ
နှုတ်သီးနားတွင် အေမွးြဖူများ အနည်းငယ်ေပါက်လာြခင်းမှတပါး ေြပာင်းလွဲြခင်း
များစွာမရှိ။ မေဟာ်သည် ဂျိုကားေသသည့် အချိန်ကစ၍ ေပျာ်ပါးရွှင်ြပြခင်း
မရှိ။ စကားလည်း အလျင်ကထက် နည်းသွားသည်။
ေြခေလးေချာင်းကွင်းတွင် ယခင်ကထက် တိရစ္ဆာန်အေရအတွက် တိုး၍
လာသည်။ သို့ရာတွင် အားလံုးက ေြမှာ်လင့်ခဲ့ြကသေလာက် တိုးြခင်းမရှိ။
ေနာက်ေပါက်တိရစ္ဆာန်များမှာ ေြခေလးေချာင်းေတာ်လှန်ေရး အေြကာင်းကို
တဆင့်စကားြဖင့် နားစွန်နားဖျားသာ ြကားဘူးြကသည်။ အြခားမှ
ေနာက်ထပ်ေရာက်လာြကေသာ တိရစ္ဆာန်များကမူ ေတာ်လှန်ေရးအေြကာင်း
အရိပ်ြအွမက်မျှပင် မြကားဘူးြက။ ခွါြဖူမှတပါး ေနာက်ထပ်
နွားသံုးေကာင်လည်း တိုးလာသည်။ ထိုနွားသံုးေကာင်မှာ အားအင်သန်စွမ်း၍
အလုပ်ေကာင်းစွာလုပ်ြကေသာ်လည်း အသိဉာဏ်အင်မတန် ေခါင်းပါးြကသည်။
စာသင်ရာ၌လည်း ကြကီးနှင့် ခေကွး နှစ်လံုးသာ မှတ်မိြကသည်။ ကျန်ဗျည်း
၃၁လံုးကို ပုတ်ေလာက်ေရးြပေသာ်လည်း နားမလည်ြက။ ေတာ်လှန်ေရး
အေြကာင်းနှင့် တိရစ္ဆာန်ဝါဒအေြကာင်းကိုလည်း ခွါြဖူေြပာသမျှကို အမှန်ဟု
ယူြကသည်။ အဓိပ္ပါယ်ကိုမူကား ေကာင်းစွာ သိဟန်မရ။ နွားသံုးေကာင်သည်
ခွါြဖူကို ေဆွရင်း မျိုးချာကဲ့သို့ပင် ချစ်ခင်ြကသည်။
ေြခေလးေချာင်းကွင်းသည် ယခင်ကထက် တိုးတက်၍လာြပီးလျှင်
စီမံအုပ်ချုပ်ပံုလည်း ေကာင်း၍ လာသည်။ ဦးေပါက်ေကျာ်ထံမှ လယ်နှစ်ပွဲ
ဝယ်လိုက်သြဖင့် ယခင်ကထက်လည်း ကျယ်၍လာသည်။ ဓါတ်မီးစက်လည်း
တည်၍ ြပီးြပီ။ ေကာက်ရိတ်စက်များလည်း ဆင်၍ထားသည်။
အေဆာက်အဦသစ် အမျိုးမျိုးလည်း ထပ်၍တိုးလာသည်။ သံေြကာင်ကလည်း
ကိုယ်ပိုင်ရထားနှင့် ြဖစ်၍ ေနြပီ။ ဓါတ်မီးစက်ကို လက်ဦးရည်မှန်းသလို
ဓါတ်အားရဖို့ အသံုးမြပုဘဲ စပါးြကိတ်ဖို့ အသံုးြပုသည်။ အြမတ်ေငွလည်း
အေြမာက်အြမားရသည်။ ေနာက်ထပ် ဓါတ်မီးစက်တခု တည်ြပန်သြဖင့်
တိရစ္ဆာန်တို့မှာ ပို၍ အလုပ်လုပ်ြကရသည်။ ထိုစက်တည်ြပီးေသာအခါ
ဓါတ်အားေပးဖို့ စက်များဆင်မည်ဟု ေြပာသည်။ သို့ရာတွင်
ဓါတ်မီးစက်ြပီးေသာအခါ ေဘာ်ြဖူရှိစဉ်က ေြပာသလို နွားြခံ ဆိတ်ြခံ
ြကက်ြခံစသည်တို့တွင် ဓါတ်မီးများ ထွန်းေပးမည်။ ေရပူေရေအးြပွန်များ
သွယ်ေပးမည်။ တနဂင်္ေနွ တပတ်လျှင် သံုးရက်သာ အလုပ်လုပ်ရမည်
စေသာစကားများကို မြကားရေတာ့။ ဓါတ်မီးစက်နှင့် ေနြခင်း
ေရပူေရေအွးြပန်များတပ်ဆင်ြခင်း တနဂင်္ေနွတပတ်လျှင် သံုးရက်သာ
အလုပ်လုပ်ြခင်း စသည်တို့မှာ တိရစ္ဆာန်ဝါဒနှင့် ဆန့်ကျင်ေသာ
သေဘာတရားများ ြဖစ်သည်ဟု ဗန္ဓုလက ေြပာသည်။ ဗန္ဓုလအလိုအားြဖင့်
အလုပ်ကို မနားေနလုပ်၍ အစာကို ြခိုးြခံစွာ စားြခင်းသာလျှင် ချမ်းသာသုခ
အစစ်အမှန်ြဖစ်ေပသည်။
ေြခေလးေချာင်းကွင်းမှာ ချမ်းသွာြကယ်ဝ၍ လာေသာ်လည်း
တိရစ္ဆာန်တို့အနက် ဝက်များနှင့် ေခွးများမှတပါး ဘယ်တိရစ္ဆာန်မှ
ချမ်းသွာြကယ်ဝလာပံုမရ။ ထိုသို့ြဖစ်ရြခင်းမှာ တစိတ်တေဒသအားြဖင့် ဝက်များ
ေခွးများ ဦးေရတိုးလာြခင်းေြကာင့်ြဖစ်ဟန်တူသည်။ ဝက်များနှင့် ေခွးများမှာ
အလုပ်မလုပ်ဘဲ ေနြကသည်မဟုတ်။ သူတို့ဆိုင်ရာ အလုပ်ကို
သူတို့လုပ်ြကသည်။ သံေြကာင်က မေမာမပန်းနိုင် ေြပာေလ့ရှိသည့် အတိုင်း
ဝက်များ ေခွးများမှာ စီမံအုပ်ချုပ်သည့် ဘက်က အေတာမသတ် အြမဲလုပ်၍
ေနြကသည်။ ဝက်နှင့် ေခွးတို့ လုပ်ေသာအလုပ်ကို အြခားတိရစ္ဆာန်တို့
လုပ်တတ်ြကသည်မဟုတ်။ ဥပမာဆိုေသာ် ဝက်များေန့တိုင်းေန့တိုင်း
ပင်ပန်းြကီးစွာ လုပ်ရေသာ ''အစီရင်ခံစာေရးြခင်း မှတ်တမ်းေရးြခင်း
မှတ်ချက်ေရးြခင်း အမိန့်ချြခင်း'' စေသာ သိရန်ခက်ေသာ အလုပ်များကို
အြခားတိရစ္ဆာန်ထဲမှ မည်သူလုပ်နိုင်ပါမည်နည်း။ အစီရင်ခံစာများ မှတ်တမ်းများ
မှတ်ချက်များ အမိန့်များ ဆိုသည်မှာ စာရွက်ြကီးြကီးေပါ်တွင်
စာအြပည့်ေရးထားြပီးေနာက် ြပီးသည်နှင့်တြပိုင်နက် မီးရှို့ပစ်ရေသာ
အရာများြဖစ်၍ ေြခေလးေချာင်းကွင်းအတွက် အင်မတိအင်မတန် အေရးြကီးေသာ
အရာများြဖစ်သည်ဟု သံေြကာင်ကေြပာသည်။ ဝက်တို့ ေခွးတို့သည်
အြခားတိရစ္ဆာန်တို့နည်းတူ အလုပ်လုပ်ြကသည်ကားမှန်သည်။ သို့ရာတွင်
သူတို့လုပ်ြကေသာအလုပ်များမှာ အစားအစာထွက်ေသာ အလုပ်များ မဟုတ်ေချ။
ထို့ြပင် ဝက်နှင့်ေခွးတို့မှာ ခံတွင်း အြမဲေကာင်း၍ ေကာင်ေရကလည်း
အင်မတန်များြပားြကသည်။
အြခားတိရစ္ဆာန်တို့၏ ဘဝမှာမူ ကမ္ဘာတည်ဦးက အတိုင်းပင်ြဖစ်သည်။
ဘာမျှတိုးတက်ြခင်းမရှိ။ အြမဲမွတ်သိပ်၍သာေနြကသည်။ အိပ်ေတာ့လည်း
ေြမြကီးေပါ်မှာ အိပ်ြကရသည်။ ေရေသာက်ေတာ့လည်း ရွှံ့အိုင်ထဲမှာ
ေသာက်ြကရသည်။ အလုပ်ကိုလည်း လယ်ထဲ ယာထဲ၌ မြပတ်ေအာင်
လုပ်ြကရသည်။ ေဆာင်းတွင်း၌လည်း အေအး၏ အနှိပ်စက်ခံြကရသည်။
ေနွ၌လည်း အပူ၏ အညှင်းပန်းကို ခံြကရသည်။ မိုးတွင်း၌လည်း
မိုးခိုစရာမရှိြက။ အသက်အရွယ်ြကီးေသာ တိရစ္ဆာန်အချို့က ယခုမိမိတို့၏
ဘဝနှင့် ဦးသာေခါင်ကို ေတာ်လှန်ြပီးကာစက ဘဝသည် ဘယ်ဘဝက
ပို၍ဆိုးသည်ကို ြပန်၍ ေတွးြကည့်ြကသည်။ သို့ရာတွင် ေတွး၍မရ။ ယခင်က
ဘဝနှင့် ယခုဘဝကို နှိုင်းယှဉ်ြကည့်စရာ အမှတ်အသားလည်း ဘာမျှမရှိ။
သူတို့အားလံုးမှာ သံေြကာင်တွက်ချက်ြပသမှုနှင့်ပင် ေကျနပ်ေနြကသည်။
သံေြကာင်တွက်ချက်ြပသည့် အတိုင်းဆိုလျှင် သူတို့၏ လက်ရှိဘဝမှာ ယခင်က
ဘဝထက် တေန့တြခား တိုး၍ တိုး၍ ေကာင်းလျက်ရှိသည်။
သို့ြဖစ်ရာ တိရစ္ဆာန်တို့မှာ ထိုြပဿနာကို မေြဖတတ်ေအာင်ရှိသည်။
အယုတ်သြဖင့်ဆိုေသာ် ေြဖဖို့အချိန်လည်း မရြက။ မေဟာ်တေကာင်သာ
အသက်အရှည်ဆံုးြဖစ်သြဖင့် ယခင်က အြဖစ်အပျက်များကို အကျယ်တဝင့်
သတိရဟန်တူသည်။ သူသတိရသည့်အတိုင်းဆိုလျှင် ငတ်မွတ်ြခင်း ဆင်းရဲြခင်း
ေြမှာ်လင့်ချက် မကိုက်ြခင်းတို့မှာ ေလာကြကီး၏ ဓမ္မတာသာြဖစ်သည်။
တိရစ္ဆာန်တို့လည်း ေလာကြကီး၏ ဓမ္မတာကို မလွန်ဆန်နိုင်ြကသြဖင့်
တိရစ္ဆာန်တို့အဖို့ ယခင်ဘဝသည်လည်း ထူး၍မဆိုး။ ယခုဘဝသည်လည်း ထူး၍
မေကာင်းြဖစ်သည်။
သို့နှင့်လည်း တိရစ္ဆာန်တို့သည် ေနာက်ကို ေကာင်းလိမ့်ဦးမည်ဆိုေသာ
ေြမှာ်လင့်ချက်ကို မစွန့်ပစ်ြက။ မစွန့်ပစ်ြကရံုမျှမက ေြခေလးေချာင်းကွင်းသား
ြဖစ်ရြခင်း၏ ထူးြမတ်ေသာ အြဖစ်နှင့် ဆင်းရဲြခင်းကို ရွှင်ပျစွာ ခံယူတတ်ေသာ
စိတ်ဓါတ်ကိုလည်း တခဏေသာ်မျှ ေမ့ေလျာ့ြခင်း မရှိြက။ နိုင်ငံေတာ်
တဝန်းလံုးတွင် တိရစ္ဆာန်တို့ ကိုယ်တိုင်ပိုင်၍ တိရစ္ဆာန်တို့ ကိုယ်တိုင်
အုပ်ချုပ်ေသာကွင်းဟူ၍ ေြခေလးေချာင်းကွင်းမှတပါး အြခားကွင်းမည်သည်မရှိ။
တိရစ္ဆာန်အားလံုးအနက် အသက်အငယ်ဆံုးနှင့်တကွ ေနာက်မှ အေဝးက
ေရာက်လာြကေသာ တိရစ္ဆာန်များပါမကျန် မိမိတို့ ေြခေလးေချာင်းကွင်းကို
ေအာ်အံ့ဖွယ်ရှိစွ။ ေအာ်အံ့ဖွယ်ရှိစဟုသာ ေအာက်ေမ့ြကသည်။ ထို့အြပင် ချိုနှင့်ခွါ
အလံစိမ်းကို တင်၍ ေသနတ်သံေပးလိုက်ေသာအခါ အားလံုးေသာ
တိရစ္ဆာန်တို့သည် ဇာတိမာန်တက်ြကွ၍ လာြပီးလျှင် ယခင်က
လူသားဦးသာေခါင်ကို ေတာ်လှန်လိုက်ြကစဉ်က ရဲဝံ့စွန့်စားခဲ့ြကြခင်းများ
အေြကာင်းကို သူ့ထက်ငါ စကားေဖါင်ေလာက်ေအာင် ေြပာ၍ အချိန်ကုန်လွန်ေစ
ြကသည်။ ယခင်က သူတို့ထားခဲ့ြကေသာ ေြမှာ်လင့်ချက်များ ကိုလည်း ထားြမဲ
ဆက်၍ ထားြကသည်။ ဗိုလ်ြကီး ဗျာဒိတ်ေပးခဲ့ေသာ တိရစ္ဆာန်သမတနိုင်ငံြကီး
ေပါ်ထွန်းလာသည့်အခါ တနိုင်ငံလံုးရှိ လယ်ေတွ ယာေတွသည် လူသားတို့
မေရာက်မေပါက်ရာ ြဖစ်ရလိမ့်မည်ဟုလည်း ဆက်လက် ယံုြကည်လျက်
ရှိြကသည်။ တချို့က တိရစ္ဆာန်သမတနိုင်ငံြကီး ေပါ်ထွန်းလာလိမ့်မည်ဟု
ေြပာြကသည်။ တချို့လည်း ေပါ်ထွန်းလာဖို့ မြကာေတာ့ဟု ေြပာြကသည်။
တချို့ကလည်း ယခုရှိေနြကေသာ တိရစ္ဆာန်တို့ တသက်တွင် ေပါ်လာဦးမည်
မဟုတ်ဟု ေြပာြကသည်။ သို့ေသာ် တေန့ေန့တွင် ေပါ်လာလိမ့်မည်မှာ
ေသချာသည်။
ဒို့တိရစ္ဆာန်သီချင်း၏ အသွားကို မေမ့ြကဘဲ တိုးတိုးဆို၍ ေနြကေသာ
တိရစ္ဆာန်များလည်း ရှိေသးသည်။ ဒို့တိရစ္ဆာန်သီချင်းကို ပါးစပ်ကဖွင့်၍
မဆိုရဲြကသည့်တိုင်ေအာင် အားလံုးေသာတိရစ္ဆာန်တို့သည် မေမ့ြကေသး။
သူတို့၏ ဘဝမှာ ဆင်းရဲ၍ သူတို့၏ ေြမှာ်လင့်ချက်များလည်း အကုန်
မြပည့်ဝေသးသည်မှာ မှန်သည်။ သို့ရာတွင် သူတို့၏ ဘဝမှာ အြခားေသာ
တိရစ္ဆာန်တို့၏ ဘဝထက် အဆေပါင်းများစွာ သာသည် မဟုတ်ပါေလာ။
အကယ်၍ သူတို့မှာ အစာကို ဝလင်ေအာင် မစားရြခင်းမှာ
လူသားငယုတ်မာများကို ေကျွးေမွးရြခင်းေြကာင့် မဟုတ်သြဖင့် ေကျနပ်ြကသည်။
အကယ်၍ အလုပ်ပင်ပန်းစွာ လုပ်ရလျှင်လည်း သူတို့အတွက်
သူတို့လုပ်ရြခင်းသာ ြဖစ်သြဖင့် ဝမ်းနည်းစရာ မဟုတ်။ သူတို့ထဲတွင်
မင်းမူမည့် ေြခနှစ်ေချာင်း သတ္တဝါလည်း မရှိ။ ဘယ်အေကာင်က
ဘယ်အေကာင်ကိုမျှ ''သခင်'' ဟုေခါ်ဖို့လည်း မလို။ အားလံုးေသာ
တိရစ္ဆာန်တို့သည် တန်းတူြဖစ်သည်။
ေနွဦးေပါက်စ ေန့တေန့တွင် သံေြကာင်သည် သိုးများကို မိုးနံပင်များ
ေပါက်လျက်ရှိေသာ ကွင်းတခုသို့ ေခါ်သွားသည်။ သိုးများသည် တေန့လံုး
ြပန်မလာြက။ ညေနကျ၍ သံေြကာင် ြပန်လာေသာအခါလည်း သိုးများပါမလာ။
စင်စစ်ဆိုေသာ် သိုးများသည် တနဂင်္ေနွတပတ်လံုးလံုး မိုးနံေတာ၌ပင်
ေနြကသည်။ သံေြကာင်သည် တေန့တေန့တွင် သိုးများရှိရာသို့လာ၍
ညေနညေနကျမှ ြပန်သည်။ သံေြကာင်၏ အေြပာမှာ သူသည် သိုးများကို
သီချင်းအသစ်တပုဒ် သင်ေပးေနသည်။ ထိုသီချင်းကို အြခားတိရစ္ဆာန်များအား
အသိမေပးအပ်ေသးသြဖင့် သိုးများကို မိုးနံေတာ၌ အခိုက်အတန့်အားြဖင့်သာ
ပို့ထားြခင်းြဖစ်သည်။
တေန့သ၌ သာယာေသာ ညေနခင်း တိရစ္ဆာန်များ အလုပ်ြပီးချိန်တွင်
သိုးများ မိုးနံေတာမှ ြပန်လာြကသည်။ ထိုအခိုက်တွင် ဝမ်းဘဲ ဝမ်းဘဲဟု
နွားတေကာင်လန့်၍ ေအာ်သံြကားရသည်။ တိရစ္ဆာန်များလည်း
နွားေအာ်သံြကားသြဖင့် လန့်ြပီး နားရွက်ေစွ၍ ြကည့်ေနြကသည်။ လန့်၍
ေအာ်ေသာနွားမှာ ခွါြဖူြဖစ်သည်။ ခွါြဖူသည် ဆက်၍ ေအာ်ြပန်သည်။
တိရစ္ဆာန်များလည်း လန့်၍ ဟိုေြပးသည်ေြပး ေြပးြကသည်။ ထိုေနာက်
ခွါြဖူလန့်၍ ေအာ်ေသာအရာကို အြခားတိရစ္ဆာန်များလည်း ြမင်ြကရသည်။
ခွါြဖူ လန့်၍ ေအာ်ေသာအြခင်းအရာမှာ အြခားမဟုတ်။
ဝက်တေကာင်သည် လူသားများကဲ့သို့ ေနာက်ေြခနှစ်ေချာင်းေပါ်တွင်
မတ်တတ်ထြပီး လမ်းေလျှာက်၍ေနသည်ကို ြမင်ရြခင်းပင်ြဖစ်သည်။
ေြခနှစ်ေချာင်းနှင့် မတ်တတ်ထ၍ လမ်းသလားေနေသာဝက်မှာ
အြခားမဟုတ် သံေြကာင်ပင်ြဖစ်သည်။ သံေြကာင်သည် ဝလည်းဝ
ေြခနှစ်ေချာင်းနှင့်လည်း လမ်းေလျှာက်ေလ့မရှိသြဖင့် ယိုင်တီးယိုင်ဖယ်
အနည်းငယ် ြဖစ်ေသးေသာ်လည်း လဲကျြခင်း မရှိ။ ထိုေနာက် တခဏမျှ
ြကာေသာအခါ အြခားေသာ ဝက်များလည်း ေြခနှစ်ေချာင်းြဖင့် မတ်တတ်ထ၍
တစီတတန်းြကီး ေလျှာက်၍ လာြကသည်။ အချို့ဝက်များမှာ ေြခနှစ်ေချာင်းနှင့်
အေလျှာက် ကျင်လည်ြက၍ အချို့မှာ များစွာကျင့်သားရဟန် မတူေသးေချ။
အချို့လည်း လဲမကျေစရန် ေတာင်ေဝှး ေထာက်ချင်ြကဟန်ပင် တူသည်။
သို့ရာတွင် အားလံုးပင် စည်းရိုးတွင်း၌ တပတ်ြပည့်ေအာင် ေလျှာက်နိုင်ြကသည်။
ထို့ေနာက် ခဏြကာေသာအခါ ဆူညံစွာ ေခွးများ အူသံြကားရသည်။
ြကက်ဖနက်ကလည်း ကျယ်ေလာင်စွာတွန်သည်။ ေခွးများအူြခင်းနှင့်
ြကက်ဖနက်တွန်ြခင်းမှာ ဗန္ဓုလထွက်ရန် စည်ေတာ်သံတီးြခင်းြဖစ်သည်။
ဗန္ဓုလသည် ရာဇ ဣေြန္ဒြဖင့် ေြခနှစ်ေချာင်းေပါ်တွင် မတ်တတ်ထကာ ခံ့ညားစွာ
ေလျှာက်၍လာသည်။ ေနာက်ေတာ်ပါ ေခွးတို့လည်း ဝန်းရံ၍ ခုန်ေပါက်
ြမူးတူးကာ ပါလာသည်။ ဗန္ဓုလ၏ လက်တွင် ရာဇနှင်တံကို ကိုင်၍
လာသည်။
ဗန္ဓုလ ေြခနှစ်ေချာင်းြဖင့် ေလျှာက်၍လာေသာအခါ တိရစ္ဆာန်ထုြကီးသည်
အားလံုးြငိမ်၍ေနြကသည်။ ထို့ေနာက် ေြခနှစ်ေချာင်းြဖင့် စီတန်း၍
ေလျှာက်လာြကေသာ ဝက်တို့ကို ထိတ်လန့်ေြကာက်ရွံ့ေသာ မျက်နှာထားနှင့်
တေကာင့် တေကာင် တိုးေဝှ့ ပူးကပ်၍ ေနြကေသာ တိရစ္ဆာန်တို့က ြကည့်၍
ေနြကသည်။ တိရစ္ဆာန်တို့ အထင်တွင် ေကာင်းကင်မှာ ေရစီး၍ ေြမြကီးက
မိုးရွာလျက်ရှိေလသည်။ တခဏြကာေသာအခါ တိရစ္ဆာန်များမှာ
အေြကာက်အနည်းငယ်ေြပြကြပီးလျှင် ယခင်က ဝက်များလုပ်သမျှကို ဘာမျှ
ေြပာရေကာင်း ဆိုရေကာင်းမှန်းမသိဘဲ ေခါင်းငံု၍ ခံေနခဲ့ြကေသာ်လည်း
ဝက်များသည် ယုတ်မာေသာ လူသားတို့၏ အတုကိုလိုက်၍ ေြခနှစ်ေချာင်းနှင့်
သွားြကသည်ကို ြမင်ရေသာအခါ မသင့်ေလျာ်သည့်အေြကာင်းကို
ေြပာလိုက်ြကေတာ့မည်ဟုပင် ြကံမိြကသည်။ သို့ရာတွင် မေြပာလိုက်မိြက။
အဘယ်ေြကာင့်ဆိုေသာ် ထိုအခိုက်တွင် သိုးများက
''ေြခေလးေချာင်းေကာင်းတယ်။ ေြခနှစ်ေချာင်းက ပိုေကာင်းတယ်။
ေြခေလးေချာင်းေကာင်းတယ်။ ေြခနှစ်ေချာင်းက ပိုေကာင်းတယ်'' ဟု
နားကွဲမတတ် သံြပိုင်ေအာ်ြကေသာေြကာင့်တည်း။
သိုးများသည် ငါးမိနစ်ခန့် မရပ်မနားေအာ်ြကသည်။ သိုးများ
အသံတိတ်သွားေသာအခါ ဝက်များသည် အိမ်ထဲသို့ ြပန်၍
ဝင်သွားြကြပီးြဖစ်သြဖင့် တိရစ္ဆာန်များက ဘာမျှ မေြပာလိုက်နိုင်ြကေတာ့။
မေဟာ်၏ ပခံုးကို တိရစ္ဆာန်တေကာင်က နှုတ်သီးနှင့် လာထိုးသည်။
မေဟာ်က လှည့်ြကည့်လိုက်ေသာအခါ နှုတ်သီးနှင့်ထိုးေနသူမှာ ခွါြဖူြဖစ်သည်ကို
ေတွ့ရသည်။ ခွါြဖူသည် အသက်ြကီးသြဖင့် မျက်စိများလည်း ယခင်ကထက်
ပို၍ မှုန်ေနြပီ။ ခွါြဖူက မေဟာ်၏ လည်ဆံကို ြဖည်းညှင်းစွာကိုက်၍
တရားြကီးခုနှစ်ပါး ကဗျည်းထိုး၍ ထားေသာ စပါးကျီဖက်သို့ ေခါ်၍သွားသည်။
စပါးကျီနားသို့ေရာက်ြကေသာအခါ နှစ်ေကာင်သား ဘာမျှ မေြပာြကဘဲ
ကဗျည်းထိုးထားသည် နံရံကို နှစ်မိနစ်ခန့် ေတွ၍ ြကည့်ေနြကသည်။
ထိုေနာက် ခွါြဖူက ''မေဟာ်ေရ ငါ့မျက်စိေတွကလဲ မှုန်လိုက်တာဟယ်။
နင်တဆိတ် ြကည့်ေပးစမ်းပါအံုး။ ငါ့မျက်စိက အယင်တုန်းကေတာင်မှဘဲ
တာေလာက် ေဝးေဝးဆိုရင် ဘာမှ ေကာင်းေကာင်း မြမင်ရဘူး။ တာေပမဲ့
ငါ့အထင်ေြပာရယင် နံရံက ကဗျည်းစာဟာ တမျိုးြကီး ြဖစ်ေနတယ် ထင်တယ်။
ငါဘဲ မျက်စိမေကာင်းလို့လားေတာ့ မေြပာတတ်ဘူး။ ဒို့တရားြကီး ခုနှစ်ပါးဟာ
အယင်တုန်းကလိုဘဲလားဟ ြကည့်စမ်းပါအံုး'' ဟု ဆိုသည်။
မေဟာ်သည် ယခင်က နှုတ်ဟေလ့မရှိေသာ်လည်း သည်တခါတွင်
ခွါြဖူကို အားနာသြဖင့် ကျီနံရံက ကဗျည်းစာကို ဖတ်ြပသည်။ ထိုစာတွင်
ယခင်ကကဲ့သို့ တရားြကီး ခုနှစ်ပါး မရှိေတာ့ဘဲ
အားလံုးေသာ တိရစ္ဆာန်တို့မှာ တန်းတူြဖစ်သည်။ သို့ရာတွင်
အချို့တိရစ္ဆာန်တို့မှာ ပို၍တန်းတူြဖစ်ြပီးလျှင် အချို့တိရစ္ဆာန်တို့မှာ ေလျှာ့၍
တန်းတူြဖစ်သည် ဟူ၍သာေတွ့ရေတာ့သည်။
သို့ြဖစ်ရာ ေနာက်တေန့တွင် ဝက်များသည် အလုပ်ခွင်သို့ လက်ထဲ၌
နှင်တံတခုစီကိုင်၍ ဆင်းလာြကသည်။ ထိုအခါတိရစ္ဆာန်တို့စိတ်၌ ဆန်းသည်ဟု
မထင်ြကေတာ့ေချ။ ထို့ြပင် ဝက်များသည် ကိုယ်စီကိုယ်င အသံဖမ်းစက်များ
ဝယ်ယူြကေြကာင်း စကားေြပာ ေြကးနန်းများလည်း ကိုယ်စီကိုယ်င
တပ်ဆင်ထားေြကာင်း လူသားတို့ထုတ်ေသာ သတင်းစာတို့ကို ဝယ်၍
ဖတ်ေနြကေြကာင်းကို ြကားရြပန်ေသာအခါ၌လည်း တိရစ္ဆာန်များသည် ဘာမျှ
မအံ့ဩြကေတာ့ေချ။ ထို့ေနာက် ဗန္ဓုလသည် ေဆးတံကိုခဲ၍ ပန်းြခံထဲ၌
လမ်းေလျှာက်ေနသည်ကို ြမင်ြကရြပန်သည်။ ထိုမျှမကေသး ဗန္ဓုလသည်
ဦးသာေခါင်၏ ပုဆိုးအကင်္ျီများကို ဝတ်၍ ေခါင်း၌လည်း ဦးသာေခါင်၏
ေခါင်းေပါင်းကို ေပါင်းထားသည်ကို ြမင်ြကရြပန်သည်။ ထို့ေနာက်
ဗန္ဓုလြမတ်နိုးေသာ ဝက်မတေကာင်သည် ဦးသာေခါင်မိန်းမဝတ်ေသာ
ပဒုမ္မာအကင်္ျီနှင့် အတွင်းခံ ဇာေဘာ်လီကို ဝတ်၍ ဦးသာေခါင်မိန်းမ၏
ဗလာလံုချည်ကို ဝတ်ကာ ဗန္ဓုလ၏ အပါးမှ ကနွဲ့ကယ ပါလာသည်ကို
ေတွ့ြကရြပန်သည်။ သို့ရာတွင် ထိုသို့ ြမင်ရေသာ အြခင်းအရာများသည်
အံ့ဩစရာေကာင်းသည်ဟု တိရစ္ဆာန်တို့က မထင်ြကေတာ့ေချ။ ဝက်တို့သည်
ပင်လျှင် မွန်ြမတ်ေသာ တိရစ္ဆာန်ဘဝမှ ယုတ်ညံေသာ လူသားတို့၏
အြဖစ်မျိုးသို့ ကူးေြပာင်း၍ သွားေချြပီ။
ေနာက်တနဂင်္ေနွတပတ်ေလာက်ြကာေသာအခါ အနီးအနားရှိ
လူသားများကို ဗန္ဓုလက အေြခေလးေချာင်းကွင်းသို့ ထမင်းစားလာဖို့
ဘိတ်ြကားလိုက်သြဖင့် လူသားတို့သည် သည်ေနခင်းတွင် ြမင်းရထားများြဖင့်
ေရာက်၍ လာြကသည်။ လူသားဧည့်သည်တို့သည် ေြခေလးေချာင်းကွင်းကို
အနှံအစပ် လှည့်လည် ြကည့်ရှုြကြပီးလျှင် ေြခေလးေချာင်းကွင်း၏
စည်ပင်တိုးတက်ြခင်းကို အားလံုး ဝိုင်း၍ ြခီးမွမ်းြကသည်။ အထူးသြဖင့်
ဓါတ်မီးစက်ကို ြခီးမွမ်းြကသည်။ ထိုအခိုက်တွင် တိရစ္ဆာန်တို့မှာ ယာထဲ၌
ေပါင်းသင်၍ ေနြကသည်။ တိရစ္ဆာန်တို့သည် ေခါင်းမေဖါ်ဘဲ အလုပ်ကို
ြကိုးစားပမ်းစား ကုန်း၍ လုပ်ေနြကသည်။ ထိုအခါမျိုးတွင် သူတို့ စိတ်ထဲ၌
ဝက်တို့က ပို၍ ေြကာက်စရာေကာင်းသလား။ လူသားတို့က ပို၍ ေြကာက်စရာ
ေကာင်းသလားဟု မေြပာတတ်ေလာက်ေအာင်ပင် ရှိြကသည်။
ထိုေန့ညေနတွင် ဝက်တို့ေနေသာ အိမ်ဖက်ဆီမှ ရယ်ေမာသံ
သီချင်းဆိုသံများ ြကားြကရသည်။ ဝက်တို့၏ အသံနှင့် လူသားတို့၏
အသံများေရာ၍ ေပါ်လာေသာအခါ တိရစ္ဆာန်တို့မှာ အေြကာင်းမည်ကဲ့သို့ဟု
သိလိုေသာစိတ် များစွာေပါ်၍ လာြကသည်။ ဝက်တို့သည် လူသားတို့နှင့်
တန်းတူဆက်ဆံ၍ ေနြကြပီ။ ဤအြကိမ်ကား တိရစ္ဆာန်နှင့်လူသားတို့ ပထမဆံုး
တန်းတူဆက်ဆံြခင်းေပတည်း။ တိရစ္ဆာန်တို့သည် ဝက်နှင့်လူသားတို့ အသံများ
ထွက်ေပါ်လာရာ အိမ်ဖက်သို့ တစုတရံုးြကီး ြဖည်းညှင်းစွာ သွား၍
ြကည့်ြကသည်။
ဝင်းတံခါးဝတွင် ခဏတန့်၍ ေနြကြပီးေနာက် ခွါြဖူက ေရှ့ေဆာင်၍
ဝင်းထဲသို့ ဝင်ြကသည်။ ေြခသံမြကားေစြခင်းအကျိုးငှာ တိရစ္ဆာန်တို့သည်
ေြခဖျားေထာက်၍ နင်းြကသည်။ အရပ်ြမင့်ေသာတိရစ္ဆာန်များက
ထမင်းစားခန်းြပူတင်းေပါက်မှ လှမ်း၍ ြကည့်ြကသည်။ ထမင်းစားခန်း
စားပွြကီးတွင် ဝက်ထဲမှ ထင်ရှားေသာ ဝက်ေြခာက်ေကာင်နှင့် လူသား
ဧည့်သည် ေြခာက်ေယာက်ခန့် ဝိုင်း၍ ထိုင်ေနြကသည်။ ဗန္ဓုလက
အမှတ်တစ်ေနရာြဖစ်ေသာ စားပွဲထိပ်က ထိုင်သည်။ ဝက်တို့မှာ ရှက်ကိုး
ရှက်ကန်း မြဖစ်ြက။ ဝက်နှင့် လူသားတို့သည် ဖဲရိုက်၍ ေနြကသည်။ ြပီးလျှင်
ဖဲဝိုင်းကို ရပ်၍ အရက်ေသာက်ဖို့ ြပင်ြကသည်။ ထိုေနာက်
ဖန်ချိုင့်ြကီးတခုထဲမှ ဗျစ်ရည်များကို ဖန်ခွက်များထဲသို့ ထည့်၍ ဝက်ေရာ
လူသားပါ အားလံုးေသာက်ြကသည်။ အိမ်ေဘးမှ အံ့ဩေသာမျက်နှာထားနှင့်
ေချာင်း၍ ြကည့်ေနြကေသာ တိရစ္ဆာန်များကိုကား ဝက်နှင့်လူများထဲက
ဘယ်သူမှ မြမင်ြက။
ထို့ေနာက် ဦးေပါက်ေကျာ်က သူ့ဖန်ခွက်ကို ကိုင်၍မတ်တတ်ထြပီးလျှင်
အရက်ခွက်ကို ေြမှာက်၍ ဆုေတာင်းစကားေြပာသည်။ ဦးေပါက်ေကျာ်က
အနည်းငယ်စကားပလဒင်ခံြပီးေြပာသည်မှာ ''ယေန့ ဤထမင်းစားဝိုင်းြကီးကို
လာရသည့်အတွက် ကျွန်ေတာ်နှင့်တကွ လူသားမိတ်ေဆွများသည် အားလံုးပင်
လှိုက်လှိုက်လှဲလှဲ ဝမ်းသာြကပါသည်။ ယေန့ကစ၍ ေြခေလးေချာင်းကွင်းနှင့်
လူသားတို့ တဦးနှင့် တဦး အထင်အြမင်လွဲခဲ့ြခင်းများ ပေပျာက်သွားသြဖင့်
အထူးပင် ကျွန်ေတာ်တို့ နှစ်ေထာင်းအားရ ရှိပါသည်။
ေြခေလးေချာင်းကွင်းသားတို့ကလည်း ကျွန်ေတာ်တို့ လူသားများကဲ့သို့ပင်
နှစ်ေထာင်းအားရ ရှိြကလိမ့်မည်ဟု ယံုြကည်ပါသည်။ ယခင်က
ေြခေလးေချာင်းကွင်း ပိုင်ရှင်များအေပါ်တွင် ကျွန်ေတာ်တို့လူသားအချို့က
အထင်အြမင်လွဲေနခဲ့ြကပါသည်။ ထိုအထဲတွင် ကျွန်ေတာ်ကိုယ်တိုင် မပါပါ။
ထိုကဲ့သို့ အထင်အြမင်လွဲေနခဲ့ြကသည့် အတွက် ဝမ်းနည်းဖွယ်ကိစ္စများ
ေပါ်ခဲ့ပါသည်။ ေြခေလးေချာင်းကွင်းကို ဝက်များက စီမံအုပ်ချုပ်ေနြခင်းသည်
ဓမ္မတာတရားနှင့် ဆန့်ကျင်ြပီးလျှင် လူသားတို့ အကျိုးယုတ်ရာယုတ်ေြကာင်း
ြဖစ်သည်ဟုလည်း အချို့လူသားများက အထင်မှားခဲ့ြကပါသည်။
အချို့လူသားများက စံုစမ်းစစ်ေဆးြခင်း မြပုဘဲနှင့် ေြခေလးေချာင်းကွင်း
တွင် အရှက်အေြကာက် ကင်းမဲ့စွာ အရမ်းြဖစ်ချင်သလို ြဖစ်၍ေနသည်ဟုလည်း
ထင်ခဲ့ြကပါသည်။ ထိုကဲ့သို့ ေပါက်လွှတ်ပဲစားြဖစ်ေနြခင်းသည် အနီးအနားရှိ
လူသားကွင်းများသို့ပင် ကူးစက်သွားလိမ့်မည်ဟု စိုးရိမ်မကင်း
ြဖစ်ြကသူများလည်း မနည်းပါ။ အချို့က အလုပ်သမားများသည်ပင်
ေြခေလးေချာင်းကွင်း၏ အတုကို ယူြပီးလျှင် အလုပ်ရှင်များအား
ေတာ်လှန်ြကလိမ့်မည်ဟုလည်း ပူပန်မိြကပါသည်။ ယခုကျွန်ေတာ်တို့ ကိုယ်တိုင်
ေြခေလးေချာင်းကွင်းကို လာြကည့်ေသာအခါကျမှ ထိုကဲ့သို့ လူသားတို့စိတ်က
ေတွးေတာ်ပူပန်ေနြကြခင်းများသည် ေတာရမ်းမယ်ဘွဲ့များ ြဖစ်သည်ကို
သိရပါသည်။ ေြခေလးေချာင်းကွင်းမှာ ေနာက်ဆံုးေပါ်နည်းစနစ်များကို သံုး၍
စည်းကမ်းလည်း အင်မတန်ေသဝပ်ြပီးလျှင် ကျွန်ေတာ်တို့လူသားများက
အတုခိုးစရာများပင် အများအြပားရှိေြကာင်းကို ကျွန်ေတာ် ေတွ့ရပါသည်။
ကျွန်ေတာ်ကိုယ်တိုင် ေတွ့ရြပီး အလွန်သေဘာကျေသာအချက်တခုမှာ
ေြခေလးေချာင်းကွင်းရှိ ေအာက်တန်းစား တိရစ္ဆာန်များမှာ အလုပ်ကို ပို၍
လုပ်ရြပီးလျှင် အစားကို ေလျှာ့၍ စားရြခင်းပင်ြဖစ်ပါသည်။ ကျွန်ေတာ်တို့
လူသားကွင်းများက တိရစ္ဆာန်များေတာင် ေြခေလးေချာင်းကွင်းက
ေအာက်တန်းစားတိရစ္ဆာန်များေလာက် အစာကို ေလျှာ့၍ မစားရသည်ကို
ေတွ့ရပါသည်။ ဤအချက်တွင် ကျွန်ေတာ်တို့လူသားများသည် ရှက်ေြကာက်ေနဖို့
မလိုပါ။ ေြခေလးေချာင်းကွင်း၏ နမူနာကို ယူဖို့ထိုက်ပါသည်။
ကျွန်ေတာ်တို့လူသားများသည် ေြခေလးေချာင်းကွင်းက ြပန်သွားသည့်အခါတွင်
ေြခေလးေချာင်းကွင်းက ထူးြခားေသာ နမူနာများကို လိုက်နာကျင့်သံုးြကမည်မှာ
အမှန်ပင်ြဖစ်ပါသည်။ ထို့ေြကာင့် ေနာင်အဖို့တွင် တိရစ္ဆာန်နှင့် လူသားတို့
မဟာမိတ်ကဲ့သို့ သေဘာထားသင့်ပါသည်။ သေဘာထားြကလိမ့်မည်ဟုလည်း
ယံုြကည်ပါသည်။
ဝက်နှင့်လူသားတို့မှာ စီးပွါးလုဖက်များဟု သေဘာထားစရာ
အေြကာင်းမရှိပါ။ ဝက်တို့၏ ဒုက္ခလည်း လူသားတို့၏ ဒုက္ခပင်ြဖစ်၍
လူသားတို့၏ ဒုက္ခလည်း ဝက်တို့၏ ဒုက္ခပင်ြဖစ်ပါသည်။ ဥပမာဆိုေသာ်
အလုပ်သမားြပဿနာတွင် ဝက်တို့အဖို့ လူသားတို့အဖို့ ဘာမျှ
ြခားနားြခင်းမရှိပါ။ အသင်ဝက်လူြကီးမင်းတို့တွင် ေအာက်တန်းစားတိရစ္ဆာန်တို့ကို
နိုင်နင်းေအာင်လုပ်ဖို့ ြပဿနာရှိသလိုဘဲ ကျွန်ေတာ်တို့လူသားများမှာလည်း
ေအာက်တန်းစားလူသားများ၏ ြပဿနာရှိပါသည်'' ဟု ေြပာသည်။ ထိုအခါ
ထမင်းစားပွဲက ပရိသတ်တို့က ကျယ်ေလာင်စွာ ဩဘာေပးြကသည်။ ထိုေနာက်
ဦးေပါက်ေကျာ်က ''ယခု ေြခေလးေချာင်းကွင်းသို့ ကျွန်ေတာ်တို့လူသားများ
လာြကည့်သည့်အခါတွင် ေအာက်တန်းစား တိရစ္ဆာန်များမှာ ရာရှင်(ရိက္ခာ)
ေလျှာ့၍ရြခင်း အလုပ်ချိန်ပို၍လုပ်ြကရြခင်း သက်ေတာင့်သက်သာမှုများနှင်
ကင်းေဝးရြခင်းများကို ေတွ့ရသြဖင့် ဝက်ေခါင်းေဆာင်ြကီးတို့၏ စီမံအုပ်ချုပ်ပံုကို
ကျွန်ေတာ်တို့လူသားများက မြခီးကျူးဘဲ မေနနိုင်ေအာင် ြဖစ်ပါသည်ခင်ဗျား။
ထို့ေြကာင့် လူြကီးမင်းများအားလံုးတို့၏ ဖန်ခွက်များတွင် ဗျစ်ရည်
အြပည့်ထည့်ြကြပီးလျှင် ''ေြခေလးေချာင်းကွင်း သာယာဝေြပာရှိေစေသာ'' ဟု
ဆုေတာင်း၍ ေသာက်ြကပါမည့်အေြကာင်း ကျွန်ေတာ်လူသား ဦးေပါက်ေကျာ်က
အြကံေပးစကား ေြပာြကားပါသည်'' ဟုဆိုကာ နိဂံုးချုပ်လိုက်သည်။
ထိုအခါ ဆူညံစွာ ဩဘာေပးကာ ြကမ်းကို ေြခနှင့် ေဆာင့်၍
ေကာင်းြခီးေပးသူကလည်း ေပးြကသည်။ ဦးေပါက်ေကျာ်၏ စကားကို ဗန္ဓုလက
သေဘာကျလှသြဖင့် ဗန္ဓုလသည် ဦးေပါက်ေကျာ်ရှိသည့် ဖက်သို့လှည့်၍
သွားြပီးလျှင် ဦးေပါက်ေကျာ်နှင့် ဖန်ခွက်ြခင်း ဆတ်ကာဗျစ်ရည်ကို
ေသာက်သည်။ ဆူညံစွာ ဩဘာေပးြခင်းများ ရပ်စဲသွားေသာအခါ
မတ်တတ်ထလျှက်ပင်ရှိေသးေသာ ဗန္ဓုလက သူလည်း စကားအနည်းငယ်
ေြပာလိုေသးေြကာင်း ေြပာသည်။
ဗန္ဓုလသည် စကားတိုတို ေြပာတတ်သည့်အတိုင်း တိုတိုနှင့်
အချက်ကျကျ ေြပာသည်။ ဗန္ဓုလက ေြပာသည်မှာ ''ကျွန်ေတာ်တို့သည်
ယခင်က လူသားများနှင့် အထင်အြမင် လွဲမှားကာ မတဲ့မရှုြဖစ်ခဲ့ရာမှ ယခုကဲ့သို့
မဟာမိတ်ြပန်၍ ြဖစ်ရသည့်အတွက် အလွန်အကျူး အထူးပင် ဝမ်းသာပါတယ်။
ကျွန်ေတာ်တို့ ဝါဒဟာ လူသားများကို ေတာ်လှန်ဖို့ ဝါဒဆိုြပီးလဲ တချို့က
ေြပာြကပါတယ်။ တာဟာ သက်သက်မဲ့ မဟုတ်မမှန်လုပ်ြကံြပီးေြပာြကတာပါ။
ကျွန်ေတာ်နှင့် တကွ ကျွန်ေတာ်ရဲ့လုပ်ေဖါ်လုပ်ဖက်များဟာ ဘယ်အခါကမျှ
လူသားများကို ေတာ်လှန်ဖို့ စိတ်မကူးခဲ့ြကပါဘူး။ ကျွန်ေတာ်တို့
အနီးအနားတဝိုက်ရှိ လူသားများပိုင်ေသာ တိရစ္ဆာန်များကို ေတာ်လှန်ေအာင်
ကျွန်ေတာ်တို့က လှံု့ေဆာ်ေပးေနတယ်ဆိုတာလဲ ကျွန်ေတာ်တို့ကို
မလိုတဲ့ရန်သူများက လွှင့်တဲ့သတင်းပါ။ ကျွန်ေတာ်တို့ဟာ ြငိမ်းချမ်းေရးကိုသာ
အလိုရှိပါတယ်။ ယခုမှသာ ြငိမ်းချမ်းေရးကို အလိုရှိတာ မဟုတ်ပါဘူး။
ယခင့်ယခင်ကလဲ အလိုရှိခဲ့တာပါဘဲ။ ေနာက်ေနာင်ကိုလဲဘဲ ြငိမ်းချမ်းေရးကိုသာ
အလိုရှိမှာပါဘဲ။ ကျွန်ေတာ်တို့ရဲ့ တခုတည်းေသာ အာသီသမှာ ကျွန်ေတာ်တို့
ပတ်ဝန်းကျင်မှာရှိတဲ့ လူသားများနဲ့ ေရွှလမ်းေငွလမ်းေဖါက်ြပီး ြငိမ်းချမ်းစွာ
ေနဖို့ဘဲြဖစ်ပါတယ်။ ကျွန်ေတာ်ကိုယ်တိုင် ယခုဦးစီး အုပ်ချုပ်လျက်ရှိတဲ့
ေြခေလးေချာင်းကွင်းကိုလည်း သမဝါယမစနစ်အရ ဖွဲ့စည်းထားတယ် ဆိုတာကို
ယခုြကွလာြကတဲ့ လူသားလူြကီးမင်းများ သိေစလိုပါတယ်။
ေြခေလးေချာင်းကွင်းရဲ့ ''ဂရန်'' များဟာ ကျွန်ေတာ့် နာမည်နဲ့ပင် ရှိေသာ်လည်း
ကျွန်ေတာ် တဦးတည်းပိုင် မဟုတ်ပါဘူး။ ကျွန်ေတာ်တို့ ဝက်များ စုေပါင်း၍
ပိုင်တဲ့ ပစ္စည်းြဖစ်ပါတယ်။
ကျွန်ေတာ်တို့ အေပါ်မှာ လူသားလူြကီးများက သကင်္ာယန
မကင်းမြဖစ်ြကေတာ့ဘူး ဆိုတာေတာ့ ကျွန်ေတာ် ယံုြကည်ပါတယ်။ တာေပမဲ့
ကျွန်ေတာ်တို့ အေပါ်မှာ လူသားလူြကီးမင်းများ ပို၍ယံုြကည်သည်ထက်
ယံုြကည်ေအာင် ကျွန်ေတာ် ေြခေလးေချာင်းကွင်းက တချို့ ဓေလ့ထံုးစံများကိုလဲ
မြကာခင်ကဘဲ ြပုြပင်ေြပာင်းလဲပစ်လိုက်ပါြပီ။ ဥပမာဆိုပါစို့ ယခင်က
ကျွန်ေတာ်တို့ အထဲက တချို့ အေြမာ်အြမင်မရှိြကသူတို့ေြကာင့် ကျွန်ေတာ်တို့
အချင်းချင်း တဦးနှင့် တဦး ရဲေဘာ်လို့ ေခါ်ြကပါတယ်။ ယခု ကျွန်ေတာ့
အမိန့်အရ တိရစ္ဆာန်အချင်းချင်း တဦးနှင့်တဦးရဲေဘာ်လို့ မေခါ်ရေတာ့ပါဘူး။
ေနာက်ြပီးေတာ့ ဝက်ေခါင်းရိုးြကီးတခုကို တိုင်ငုတ်ေပါ်မှာတင်ြပီး တနဂင်္ေနွေန့
မနက်တိုင်း တိရစ္ဆာန်အားလံုး စီတန်းသွားြပီး အရိုအေသေပးရတဲ့ ထံုးစံကိုလဲ
ဖျက်ပစ်လိုက်ပါြပီ။ ဒီထံုးစံဟာ ဘယ်နည်းဘယ်ပံုနဲ့ ဘယ်သူက စခဲ့လို့
ေပါ်လာတယ်ဆိုတာ ကျွန်ေတာ်လဲ မေြပာတတ်ပါဘူး။ ယခုေတာ့ အဲဒီ
ဝက်ေခါင်းရိုးြကီးကိုလဲ ေြမြကီးထဲ တခါထဲ ြမှုပ်ပစ်လိုက်ပါြပီ။ ြပီးေတာ့
လူသားလူြကီးမင်းများ သတိထားြပီး အလံတိုင်ေပါ်က ကျွန်ေတာ်တို့ရဲ့ အလံကို
ြကည့်မိမယ်ဆိုယင်လဲ အယင်ကနှင့် မတူဘဲ ေြပာင်းလဲထားတာကို
ေတွ့ရပါလိမ့်မယ်။
ယခင်ကဆိုလျှင် ကျွန်ေတာ်တို့အလံမှာ အစိမ်းခံေရာင်ေပါ်တွင်
အြဖူေရာင်ြဖင့် ချိုနှင့်ခွါပံု ေရးထားပါတယ်။ ယခု ကျွန်ေတာ့် အမိန့်အရ ချိုနှင့်
ခွါပံုကို ြဖုတ်လိုက်ြပီး အစိမ်းေရာင် သက်သက်ဘဲ ထားပါေတာ့တယ်။
ဦးေပါက်ေကျာ်ရဲ့ မွန်ြမတ်တဲ့ မိန့်ခွန်းထဲမှာ ကျွန်ေတာ် ေစာဒကတက်စရာ
တခုဘဲ ရှိပါတယ်။ ဦးေပါက်ေကျာ်က ကျွန်ေတာ်တို့ ကွင်းကို
ေြခေလးေချာင်းကွင်းလို့ ေခါ်ပါတယ်။ အဲဒါကိုလဲ ကျွန်ေတာ် ယခုကစြပီး
ြပင်လိုက်ပါမယ်။ ေနာင်ကို ကျွန်ေတာ်တို့ ေြခေလးေချာင်းကွင်းလို့ မေခါ်ေတာ့ဘဲ
မူလနာမည်မှန် နာမည်ရင်းအတိုင်း ယင်းမာပင်ကွင်းလို့ ေခါ်ဖို့ ယခုကစြပီး
ကျွန်ေတာ်ြပုြပင်လိုက်ပါ့မယ်။ ေနာင်အဖို့ တိရစ္ဆာန်နှင့် လူသား ြခားနားြခင်း
မရှိေစရပါဘူး။ တာေြကာင့် လူြကီးမင်းများမှာ ကိုယ်ဖန်ခွက်ကို ကိုယ်ဗျစ်ရည်
ြပည့်ေအာင် ထည့်ထားြကပါ။ ယခု ကျွန်ေတာ်က ''ယင်းမာပင်ကွင်း
သာယာဝေြပာရှိေစေသာ'' ဟု ဆိုလိုက်တဲ့အခါမှာ အားလံုး ဖန်ခွက်ချင်းဆတ်၍
ေသာက်ေတာ်မူြကပါ'' ဟု ေြပာသည်။
ထိုအခါ ေသာင်းေသာင်းဖျဖျ ဩဘာေပးြကြပီးလျှင် ဖန်ခွက်များကို
တဦးနှင့်တဦး ဆတ်၍ အသီးသီးေမာ့ကာ ေသာက်ြကသည်။ ေဘးမှ
ေချာင်းြကည့်ေနြကေသာ တိရစ္ဆာန်များအဖို့မှာကား ဝက်များြပုလုပ်ပံုသည်
ထူးဆန်းလွန်းသြဖင့် မစဉ်းစားတတ်ေအာင် ြဖစ်လျက်ရှိသည်။ ဝက်များ၏
မျက်နှာမှာ ယခင်ကနှင့် လံုးဝမတူဘဲ တမျိုးတဖံု ေြပာင်းလဲလျက်ရှိသည်။
ခွါြဖူသည် ဟိုမျက်နှာြကည့် သည်မျက်နှာြကည့် ြကည့်၍ေနသည်။
မျက်စိမှုန်ေနသြဖင့် သဲသဲကွဲကွဲ မြမင်ရ။ တချို့ဝက်များမှာ အရက်တန်ခိုးေြကာင့်
ဝြဖိုး၍ ေမးေအာက်က ထစ်၍ပင်ေနသည်။ အချို့ဝက်များမှာ ေမးေစ့ ငါးထပ်
အချို့မှာ ေလးထပ် အချို့မှာသံုးထပ် စသြဖင့် တိုး၍ေနသည်။
ဩဘာေပးသံများြငိမ်သွားေသာအခါ ဗျစ်ရည် မေသာက်ခင်က ရပ်ထားေသာ
ဖဲဝိုင်းကို ဆက်၍ ကစားြကသည်။ ေဘးကေချာင်းြကည့်ေနြကေသာ
တိရစ္ဆာန်တို့လည်း ကိုယ်စီ ကိုယ်င တိတ်ဆိတ်စွာ ြပန်ြကသည်။
သို့ရာတွင် အနည်းငယ် သွားမိြကေသာအခါ ဆူညံသံြကားသြဖင့်
တိရစ္ဆာန်များသည် ကြပာကရာ ြပန်လှည့်လာြကြပီးလျှင် ြပူတင်းေပါက်မှ
ေချာင်း၍ ြကည့်ြကြပန်သည်။ ဖဲဝိုင်းတွင် ရန်ြဖစ်လျက်ရှိသည်။ ဆဲသူက ဆဲ
ဆူသူက ဆူ စားပွဲကို လက်သီးနှင့် ထုသူကထု စားေတာမလို ဝါးေတာ့မလို
ြကည့်သူကြကည့်နှင့် အေတာ် ကေမာက်ကမ ြဖစ်လျက်ရှိသည်။ အေြကာင်းမှာ
ဗန္ဓုလလက်ထဲတွင်လည်း တစ်သံုးလံုး ဦးေပါက်ေကျာ် လက်ထဲတွင်လည်း
တစ်သံုးလံုး ေရာက်ေနေသာေြကာင့် ြဖစ်ေလသည်။
ဝက်ေြခာက်ေကာင်နှင့် လူသားေြခာက်ဦးတို့မှာ တဖက်နှင့် တဖက်
စားမလို ဝါးမလို ြဖစ်၍ ေနြကြပီ။ ထိုအချိန်တွင် ဝက်နှင့်လူသားမှာ
ြခားနားြခင်းမရှိေတာ့။ မွန်ြမတ်ေသာ ဝက်တို့သည် ယုတ်ညံ့သွား၍ လူသားနှင့်
ြခားနားြခင်း မရှိေလသေလာ။ သို့မဟုတ် ယုတ်ညံ့ေသာ လူသားတို့သည်
ဝက်တို့ကဲ့သို့ မွန်ြမတ်လာ၍ ြခားနားြခင်း မရှိေလသေလာ။ ေဘးက
ေချာင်းြကည့်ေနြကေသာ တိရစ္ဆာန်တို့သည် ဝက်များမျက်နှာကို ြကည့်လိုက်
လူသားများမျက်နှာကို ြကည့်လိုက်နှင့် အြပန်ြပန် အလှန်လှန်ြကည့်ြကသည်။
သို့ရာတွင် ဝက်နှင့်လူသား လူသားနှင့်ဝက် ဘယ်ဒင်းကဝက် ဘယ်ဒင်းက
လူသား ဘယ်ဒင်းကလူသား ဘယ်ဒင်းကဝက်ဟု ခွဲြခား၍ မရေအာင်
ရှိေလေတာ့သတည်း။