အခန်း (၃)
တိရစ္ဆာန်တို့သည် မတွက်မကပ် ြကိုးစား၍ စပါးရိတ်ြကသည်။
ြကိုးစားကျိုးလည်း နပ်သည်။ ဦးသာေခါင်လက်ထက်ကထက် အများြကီးပို၍
ေကာက်လှိုင်းများထွက်သည်။ စပါးရိတ်ရသည့်အလုပ်မှာ သူတို့အဖို့မလွယ်။
ေြခနှစ်ေချာင်းေပါ်တွင် မတ်တပ်ရပ်၍ ရိတ်ရန်လုပ်ထားေသာ စပါးရိတ်
ကရိယာများမှာ တိရစ္ဆာန်တို့အဖို့ ဟန်မကျ။ ဝက်တို့မှာ ဉာဏ်ေကာင်းသြဖင့်
ေတွ့သမျှ အခက်အခဲကို ေကျာ်နင်းနိုင်ြကသည်။ နွားတို့မှာ လယ်အေြကာင်းကို
ေကာင်းေကာင်းသိေနြကသြဖင့် ေကာက်လှိုင်း သိမ်းရာတွင် များစွာ
အသံုးကျသည်။ ဝက်များမှာ ကိုယ်တိုင် အလုပ်မလုပ်ြကဘဲ ညွှန်ြကားြခင်း
စီမံြခင်း အမှုကို ြပုြကသည်။
အြခား တိရစ္ဆာန်များထက် ပညာ အရည်အချင်းနှင့် ြပည့်စံုြခင်းေြကာင့်
ဝက်တို့မှာ ေခါင်းေဆာင်မှုကို ယူြကသည်မှာ သဘာဝကျသည်။ ဂျိုကားနှင့်
ခွါြဖူ တို့မှာ အထူးပင် ြကိုးစား၍ အလုပ်လုပ်ြကသည်။ ဝက်တို့မှာ
သူတို့သခင်ေဟာင်း ဦးသာေခါင်၏ ရာထူးကို ုအေမွဆက်ခံဘိသည့်အလား
နွားများေနာက်မှ တေကာက်ေကာက်လိုက်၍ ''ရဲေဘာ်တို့ ြကိတ်လိုက်ကွ။
ေသနိုင်ရိုးလာကွ။ ြကိုးစားြက'' ဟု တေကျာ်ေကျာ် ေအာ်ကာ
ဆရာလုပ်ြကသည်။ စပါးရိတ်ရာတွင် ခိုကပ်ေသာ တိရစ္ဆာန်ဟု တေကာင်မှ မရှိ။
ဘဲများ ြကက်များကပင် စပါးနှံများကို နိုင်သေလာက် နှုတ်သီးြဖင့်ချီ၍
သယ်ြကသည်။ တိရစ္ဆာန်တို့သည် ညီညီညာညာ ြကိုးစား၍ ရိတ်ြကသြဖင့်
ဦးသာေခါင်လက်ထက်ကထက် နှစ်ရက်ေစာ၍ အလုပ်ြပီးသည်။ ဦးသာေခါင်
လက်ထက်က စပါးထိုမျှ မထွက်စဖူး။ ဖိတ်ြခင်း ေလြခင်းလည်း မရှိ။ ဘဲတို့
ြကက်တို့ ေကျးဇူးေြကာင့် လယ်ထဲ၌ ေကာက်သင်းေကာက်ဖို့ စပါးနှံေတာင်
မကျန်ရစ်။ မည်သည့် တိရစ္ဆာန်ကမျှ တလုပ်တဆုပ်ေသာ်မျှ ခိုးနှိုက်၍ မစား။
တိရစ္ဆာန်တို့သည် အလုပ်အင်မတန် ေစ့စပ်ြကြပီးလျှင် ယခင်က
ဘယ်လိုမျှ မေတွးမြကံမိဖူးေလာက်ေအာင် ေပျာ်ရွှင်ြကသည်။
ယခင်ဦးသာေခါင်လက်ထက်ကကဲ့သို့ သူတပါး၏ လက်ေဝခံ၍ စားြကရသည်
မဟုတ်ေတာ့ဘဲ ကိုယ်အကျိုးရှိဖို့အတွက် ကိုယ့်အလုပ်ကို ကိုယ်ဟာကိုယ်
လုပ်ြကရသြဖင့် စပါးတနှံ စားရလည်း စားရသေလာက် ဝမ်းသာြကသည်။
သူများလုပ်တာကို မှီခို ကပ်ရပ် စားေနသည့် လူသား အေလှးအမွှားများ
မရှိေတာ့သြဖင့် တိရစ္ဆာန်တိုင်း ေဝစုပို၍ ရနိုင်သည်။ အလုပ်
မလယ်ြကေသးေသာ်လည် တိရစ္ဆာန်များမှာ ဦးသာေခါင်ရှိစဉ်ကထက်ပို၍
အားလပ်ချိန်ရြကသည်။ အခက်အခဲ အမျိုးမျိုးနှင့် ေတွ့ရေသာ်လည်း
ေနာက်ဆံုးတွင် ဝက်များသည် အသိဉာဏ်ရှိြခင်း ဂျိုကားနှင့်ခွါြဖူတို့၏
ဝိရိယေကာင်းြခင်း စသည်တို့ေြကာင့် မည်သည့်အလုပ်မဆို မြပီးေြမာက်သည်
မရှိ။ စပါးေလှ့ဖို့ အလုပ်ကို လူသားတို့ကဲ့သို့ မလုပ်နိုင်ေသာအခါ
တိရစ္ဆာန်တို့သည် အမှိုက်သရိုက်များ စင်သွားေအာင်ဝိုင်း၍ နှုတ်သီးနှင့်
မှုတ်ြကသည်။ ဂျိုကားမှာ အလုပ်အင်မတန်ြကိုးစားသြဖင့် တိရစ္ဆာန်တိုင်းက
ချီးမွမ်းြကရသည်။
ဂျိုကားမှာ ဦးသာေခါင် ရှိတုန်းကပင် အလုပ်ကို ြကိုးစား၍လုပ်တတ်ရာ
ေတာ်လှန်ေရးေအာင်ြမင်ြပီး ေနာက်အဖို့တွင်မူကား အြခားနွားြကီး
သံုးေကာင်စာခန့်မျှ အားထုတ်၍ လုပ်သည်။ တခါတရံ ရှိသမျှေသာ
အလုပ်တာဝန်များကို ဂျိုကားတေကာင်ထဲ ထမ်းေဆာင်ေနသကဲ့သို့ပင်
ထင်ရသည်။ ဂျိုကားသည် ေနထွက်ကေနဝင်ထိ အလုပ်အအားမေန။
ပင်ပင်ပန်းပန်း လုပ်ရမည့် အလုပ်မှန်သမျှတွင် ဂျိုကားဝင်၍ မပါသည့်
အလုပ်ဟူ၍ မရှိ။ နံနက်တိုင်း အြခားတိရစ္ဆာန်များ အလုပ်လုပ်ချိန် မကျခင်
တနာရီေစာ၍ အလုပ်လုပ်နိုင်ရန်အတွက် သူ့ကို သူများ မထခင် တနာရီေစာ၍
နှိုးရန် ြကက်ဖကေလးတစ်ေကာင်ကို မှာထားသည်။ ြပဿနာတခုခု
ေပါ်ေပါက်တိုင်း အခက်အခဲတခုခု ေတွ့သည့် အခါတိုင်း ဂျိုကားက ငါပိုြပီး
ြကိုးစားမည်ဟု ေြပာေလ့ရှိြပီးလျှင် ''ငါပိုြပီး ြကိုးစားမည်'' ဆိုေသာစကားမှာ
သူ့ကိုယ်သံုးေဆာင်ပုဒ်ြဖစ်သည်။
တိရစ္ဆာန်တို့သည် မိမိတို့ စွမ်းအားရှိသေလာက် အလုပ်ကို မခိုမကပ်
လုပ်ြကသည်။ ြကက်မများ ဘဲမများပင်လျှင် လယ်ရိတ်ချိန်၌ တေကာင်လျှင်
စပါး ငါးတင်းကျရေအာင် ေကာက်သင်းေကာက်ြကသည်။ တိရစ္ဆာန်တို့အနက်
ခိုးဝှက်သူလည်း တေကာင်မျှမရှိ။ ရိက္ခာေဝမှုနှင့် ပတ်သက်၍ ညည်းညူသူလည်း
တေကာင်မျှ မရှိ။ ယခင်ကကဲ့သို့ တေကာင်နှင့်တေကာင် ခိုက်ရန်ြဖစ်ြခင်း
ထိုးဆိတ်ြခင်း မနာလိုဝန်တိုြဖစ်ြကြခင်းလည်း မရှိ။ မယ်သီတေကာင်သာလျှင်
မနက်သူများထချိန်မထဘဲ အလုပ်ကြပန်ေတာ့လည်း ေြခနာေနသည်ဟု
ယိုးမယ်ရှာြပီး ေစာေစာြပန်ြခင်းမှတပါး အလုပ်ခိုေသာ တိရစ္ဆာန် တေကာင်မျှမရှိ။
ေြကာင်မ မိတိုးတေကာင်လည်း အြပစ်ေြပာမည်ဆိုလျှင် ေြပာစရာရှိသည်။
အလုပ်လုပ်စရာရှိလျှင် မိတိုးကို ဘယ်ေတာ့မှ ရှာ၍ မေတွ့။ မိတိုးသည်
အြကာြကီး အြကာြကီး ေပျာက်၍ ေနြပီးလျှင် အစာစားချိန်မှပင် ြပန်လာသည်။
ညေနမှာလည်း သူများေတွ အလုပ်ြပီးချိန်ကျမှ ဘာမျှမြဖစ်သည့် အမူအရာြဖင့်
ြပန်လာသည်။ မိတိုးမှာ ဆင်ေြခေပး ေကာင်းသည်ကတေြကာင်း သနားစဖွယ်
ြမည်တတ်သည်လည်း တေြကာင်းေြကာင့် သူ့အေပါ်တွင် ဘယ်သူကမျှ
ေဗွမယူြက။ လား မေဟာ်မှာ ေတာ်လှန်ေရးေအာင်ြပီးသည့် ေနာက် တစံုတရာ
ေြပာင်းလဲြခင်း မရှိ။ ဦးသာေခါင် လက်ထက်ကကဲ့သို့ပင် အလုပ်လုပ်သည့်အခါ၌
သွက်လက်ြခင်းလည်း မရှိ။ ခိုကပ်ြခင်းလည်း မရှိ။ သူ့ေစတနာအေလျှာက်
သာသာထိုးထိုးလုပ်ြခင်းလည်း မရှိ။ ေတာ်လှန်ေရးနှင့်ပတ်သက်၍
သူ့ထင်ြမင်ချက် ဘယ်အခါမှမေပး။ ''ဦးသာေခါင် မရှိတာ နင်
ဝမ်းမသာဘူးလား'' ဟု မေဟာ်ကို ေမးလျှင် သူက ''ဟဲ့ ဒို့လားများဟာ
သူများထက် ပိုြပီး အသက်ရှည်တယ်။ နင်တို့အထဲက ဒို့လားေသတာ
ဘယ်သူများြမင်ဘူးသလဲ'' ဟုသာ ေြဖသည်။ အြခားေသာ တိရစ္ဆာန်များမှာ
နားေထာင်၍သာ ေနရေသာ်လည်း သူဘာေြပာမှန်း မသိြက။
တနဂင်္ေနွေန့များတွင် အလုပ်နားြကသည်။ မနက်စာကိုလည်း
ခါတိုင်းထက် တနာရီေနာက်ကျ၍ စားသည်။ မနက်စာစားြပီးလျှင် မပျက်မကွက်
အလံတင်ပွဲ ကျင်းပြကသည်။ ေဘာ်ြဖူက ဦးသာေခါင်၏ အခန်းထဲမှ ပိတ်စိမ်းစ
တခုေတွ့သြဖင့် ထိုပိတ်စိမ်းစေပါ်တွင် ခွါနှင့်ချိုကို ေရး၍ အလံလုပ်ထားသည်။
ထိုခွါ ချိုအလံကို တနဂင်္ေနွေန့ မနက်တိုင်း အလံတိုင်၌တင်ြပီးလျှင်
အေလးြပုြကသည်။ အလံအတွက် အစိမ်းေရာင်ကို သံုးြခင်းမှာ နိုင်ငံ၏ စိမ်းစို
သာယာြခင်းကို ေဖါ်ြပရန် ြဖစ်ြပီးလျှင်ခွါနှင့် ချိုမှာ ေနာက်ဆံုး
လူသားအားလံုးကို အြကွင်းမဲ့သုတ်သင်ြပီးေသာအခါတွင် ေပါ်လာမည့်
အေြခေလးေချာင်း သမတနိုင်ငံြကီး၏ အထိမ်းအမှတ် ြဖစ်ေြကာင်းနှင့်
ေဘာ်ြဖူက ေြပာြပသည်။ အလံအေလးြပုပွဲ ြပီးေသာအခါ
တိရစ္ဆာန်အားလံုးတို့သည် စပါးကျီြကီးထဲ၌ စုရံုး၌ အစည်းအေဝး လုပ်ြကသည်။
ထိုအစည်းအေဝးတွင် လာမည့် ရက်သတ္တတပတ်အတွက် အလုပ်ကို
စီမံကိန်းထုတ်ြပီးလျှင် ဆံုးြဖတ်ချက်များ ချမှတ်သည်။ ဘယ်အခါမဆို
ဆံုးြဖတ်ချက် တင်သွင်းသူများမှာ ဝက်များချည်း ြဖစ်ြကသည်။
အြခားတိရစ္ဆာန်များမှာ မဲဘယ်လို ေပးရမည်ဟု သိြကေသာ်လည်း
ဆံုးြဖတ်ချက်များကို ကိုယ်ပိုင်ဉာဏ်နှင့် မြကံတတ် မစီစဉ်တတ်ြက။
အစည်းအေဝးတွင် ြငင်းခံုေဆွးေနွးရာ၌ ဗန္ဓုလနှင့် ေဘာ်ြဖူနှစ်ေကာင်သာ
ြငင်းခံုေဆွးေနွးြခင်းများသည်။ ထိုနှစ်ေကာင်မှာလည်း တေကာင်နှင့် တေကာင်
သေဘာချင်း တိုက်ဆိုင်သည်ဟု မရှိ။ တေကာင်က သည်ဟာဆိုလျှင်
တေကာင်က ဟိုဟာကို အြမဲေြပာေလ့ရှိသည်။ အသက်ြကီးေသာ တိရစ္ဆာန်တို့
''ပင်စင်'' ယူသည့်အခါတွင် အသံုးြပုရန် ြမက်ြခံကေလးတခု သတ်မှတ်ေပးဖို့
ဆံုးြဖတ်ချက်ချေသာအခါ၌လည်း အြငင်းအခံုထွက်စရာ ကိစ္စပင် မဟုတ်ဘဲလျက်
တိရစ္ဆာန်များအား အသက်မည်မျှရှိမှ ပင်စင်ေပးသင့်သည်ဆိုေသာ အချက်နှင့်
ပတ်သက်၍ အြပင်းအထန် သေဘာကွဲလွဲြကေသးသည်။ အစည်းအေဝးများကို
ဒို့တိရစ္ဆာန်သီချင်းနှင့် အြမဲအဆံုးသတ်ြပီးလျှင် ညေနပိုင်းတွင် အနားယူြကသည်။
ဝက်တို့သည် ဦးသာေခါင်၏ တိုလီမိုလီထားေသာအခန်းကို သူတို့အဖို့
ဌာနချုပ်အလုပ်ခွင် အြဖစ် အသံုးြပုြကသည်။ ဌာနချုပ်အလုပ်ခွင်တွင်
ပန်းဘဲအတတ် လက်သမားအတတ်နှင့် အြခား ေတာင်သူလယ်သမားတို့
တတ်အပ်ေသာ အတတ်များကို ေလ့လာြကသည်။ ေဘာ်ြဖူသည်
အြခားတိရစ္ဆာန်များကိုလည်း တိရစ္ဆာန် ေကာ်မတီအမျိုးမျိုး ဖွဲ့စည်းေပးသည်။
စည်းရံုးေရးလုပ်ငန်းကို လုပ်ရာတွင် ေဘာ်ြဖူသည် ေမာရမှန်းပန်းရမှန်းမသိ။
ေဘာ်ြဖူ၏ ဝိရိယေြကာင့်ြဖစ်ေပါ်လာေသာ တိရစ္ဆာန်ေကာ်မတီအဖွဲ့များမှာ
ြကက်မများအတွက် ြကက်ဥထွက်ေရးေကာ်မတီ၊ နွားမများအတွက်
အြမီးသန့်ရှင်းေရးေကာ်မတီ။ ရဲေဘာ်ရိုင်းများ ပညာအသစ်ေပးေရး
ေကာ်မတီတို့ြဖစ်သည်။ ရဲေဘာ်ရိုင်းများ ပညာအသစ်ေပးေရးေကာ်မတီအဖွဲ့မှာ
ြကွက်နှင့် ယုန်တို့အား ယဉ်ေအာင်လုပ်ဖို့ ေကာ်မတီြဖစ်သည်။
ထိုမှတပါး သိုးများအတွက် သိုးေမွးြဖူြဖူထွက်ေရးေကာ်မတီအဖွဲ့နှင့်
တကွ အြခားေကာ်မတီအဖွဲ့များအြပင် စာေရးစာဖတ်သင်တန်းများကိုလည်း
ဖွင့်ေပးေသးသည်။ တိရစ္ဆာန်ရိုင်းများကို ယဉ်ေအာင်လုပ်သည့်လုပ်ငန်းမှာ
အထမေြမာက်။ တိရစ္ဆာန်ရိုင်းတို့သည် အရိုင်းဇာတိကို မစွန့်ြက။
သူတို့အေပါ်တွင် စိတ်ထား သေဘာထားြကီးြကီးနှင့် ြပုမူလျှင်လည်း သူတို့က
ကန်းတက်သည်။ ေြကာင်မြကီး မိတိုးသည် ပညာအသစ်ေပးေရး
ေကာ်မတီအဖွဲ့တွင် ဝင်ြပီးလျှင် ေတာ်ေတာ် ထထြကွြကွ အလုပ်လုပ်သည်။
တေန့တွင် မိတိုးသည် ေခါင်မိုးေပါ်သို့ တက်၍ သူလက်လှမ်းမမှီေသာ
ေနရာတွင်ရှိသည့် စာကေလးများအား တိရစ္ဆာန်တို့မှာ အကုန်လံုး
ရဲေဘာ်ချည်းြဖစ်သည်။ ထို့ေြကာင့် သူ့လက်ေပါ်တွင် လာနားလိုေသာ
စာကေလးများ ဘယ်သူမဆိုလာနားနိုင်သည်ဟု ေြပာြပီးလျှင် သူ့လက်တဖက်ကို
တန်း၍ ေပးသည်။ သို့ရာတွင် စာကေလးတို့သည် မိတိုးအနားသို့ တေကာင်မျှ
ကပ်မလာြက။
စာေရးစာဖတ် သင်တန်းများမှာ များစွာထေြမာက်ေအာင်ြမင်သည်။ နှစ်လ
သံုးလြကာေသာအခါ တကွင်းလံုးရှိ တိရစ္ဆာန်များမှာ အနည်းနှင့် အများဆိုသလို
စာေရးစာဖတ် တတ်ကုန်ြကသည်။ ဝက်များမှာ စာေရးေရာစာဖတ်ေရာ
တတ်နှင့်ေနြကြပီးြဖစ်သည်။ ေခွးများလည်း အထိုက်အေလျာက်
စာဖတ်တတ်ြကသည်။ သို့ရာတွင် အေြခခံတရားြကီး ခုနှစ်ပါးမှတပါး အြခား
ဘာကိုမှ မဖတ်ချင်ြက။ မုတ်ဆိတ်သည် ေခွးများထက် စာဖတ်တတ်၍
တခါတရံ အမှိုက်ပံုထဲမှ သတင်းစာ အစုတ်များကို ေကာက်၍
အြခားတိရစ္ဆာန်များအား ဖတ်ြပသည်။ မေဟာ်သည် ဝက်များေလာက်ပင်
စာဖတ်တတ်ေသာ်လည်း ဘယ်ေတာ့မှ ဖတ်ေလ့မရှိ။ သူသိသေလာက်
ေြပာရမည်ဆိုလျှင် ဖတ်ချင်စရာေကာင်းတဲ့စာရယ်လို တခုမျှမရှိပါဘူးဟု
မေဟာ်ကေြပာသည်။ ခွါြဖူသည် ကြကီး ခေခွး အကုန်ရေသာ်လည်း
စာလံုးေပါင်း၍ မဖတ်တတ်။
ဂျိုကားကေတာ့ ဂငယ်ထိေအာင်ပင် သင်လို့မရ။ ဂျိုကားသည် ကြကီး
ခေခွး ဂငယ် ဃြကီး အက္ခရာေလးလံုးကို ေြမြကီးေပါ်၌ ခွါနှင့်ေရးြပီး
ြကိုးစားနိုင်သမျှ ြကိုးစားကာ ထိုစာလံုးေလးလံုးကို နားရက် ေပး၍
ြကည့်ြပီးလျှင် ေခါင်းခါြပီးေနာက် ဃြကီးေနာက် ဘာလာသည်ကို သူစဉ်းစား၍
မရ။ တခါတရံ င စလံုး ဆလိမ် ဇကွဲထိေအာင်ရြပီးေနာက် က ခ ဂ ဃ
တို့ကို ေမ့သွားြပန်သည်။ ေနာက်ဆံုးတွင် ဂျိုကားသည် ပထမဗျည်းေလးလံုး
နှင့်ပင် ေရာင့်ရဲရေတာ့သည်။ ထိုဗျည်းေလးလံုးကိုလည်း ေမ့သွားမည်စိုးသြဖင့်
တေန့တခါနှစ်ခါ အေရးကျင့်ေလ့ရှိသည်။ မယ်သီမှာ သူ့နာမည်ကလွဲ၍ ဘာမှ
မေရးတတ်။ မဖတ်တတ်။ စာလည်း မသင်ချင်ဘူးဟု ေြပာသည်။ မယ်သီသည်
သစ်ကိုင်းေြခာက်များြဖင့် ေြမြကီးေပါ်မှာ သူ့နာမည်ပံုလုပ်ြပီးလျှင် ပန်းများ
သစ်ခက်များ ထိုးကာ ပတ်ချာလှည့်၍ ဟိုဖက်မှြကည့်လိုက်
သည်ဖက်မှြကည့်လိုက် ြကည့်တတ်သည်။
အြခားေသာ တိရစ္ဆာန်များမှာ ကြကီး အြပင် ပို၍ မတတ်ြက။ သိုးများ
ြကက်မများ ဘဲမများမှာ အေြခခံ တရားြကီး ခုနှစ်ပါးကိုေတာင်
နှုတ်တက်မေဆာင်နိုင်ြက။ အင်မတန် ဉာဏ်ဖျင်းြကသည်။ ေဘာ်ြဖူသည်
တိရစ္ဆာန်ဝါဒ အေြခခံတရားြကီးခုနှစ်ပါးကို ေလးနက်စွာ အနုလံု ပဋိလံု
သံုးသပ်ြပီးေနာက် ထိုတရားြကီး ခုနှစ်ပါးကို ေဆာင်ပုဒ်တခုတည်းနှင့်
အဓိပ္ပါယ်ြပည့်စံုေအာင် ေဖါ်ြပနိုင်သည်ဟု ေြပာြပီးလျှင် ''ေြခေလးေချာင်း
ေကာင်းတယ်။ ေြခနှစ်ေချာင်း မေကာင်းဘူး'' ဟူေသာေဆာင်ပုဒ်ကို
ထွင်လိုက်သည်။ ထိုေဆာင်ပုဒ်သည် တိရစ္ဆာန်ဝါဒ၏ အဆီအနှစ်
ြဖစ်သည်ဟုလည်း ေဘာ်ြဖူက မိန့်သည်။ ထိုေဆာင်ပုဒ်ကို
သေဘာေပါက်သူတို့မှာ လူသားတို့ ဖျက်ဆီးြခင်းေဘးမှ ကင်းေဝးနိုင်သည်။
ေြခနှစ်ေချာင်း မေကာင်းဘူးဆိုသြဖင့် ထိုေဆာင်ပုဒ်ကို ငှက်များက ဝိုင်း၍
အြပင်းအထန်ကန့်ကွက်ြကသည်။ အဘယ်ေြကာင့် ဆိုေသာ် ငှက်များမှာ
ေြခနှစ်ေချာင်းသာရှိေသာေြကာင့် ြဖစ်သည်။ ထိုအခါ ေဘာ်ြဖူက ေြခနှစ်ေချာင်း
ဆိုေသာ အဓိပ္ပါယ်ကို ငှက်များယူသကဲ့သို့ မယူသင့်ေြကာင်းနှင့် အကျယ်တဝင့်
ရှင်းြပသည်။
''သည်မှာ ငှက်ရဲေဘာ်တို့ရဲ့။ ငှက်များရဲ့ အေတာင်ဟာ
ေရွ့လျားဖို့အတွက် အသံုးြပုတဲ့ အဂင်္ါပါ။ လူသားတို့ရဲ့ လက်လို ကိုင်တွယ်ဖို့
အတွက် အသံုးြပုတဲ့ အဂင်္ါမဟုတ်ပါဘူး။ ဒါေြကာင့် ငှက်များရဲ့
အေတာင်ဟာလဲ ေြခေထာက်တမျိုးပါဘဲ။ လက်ဆိုတာကေတာ့ လူသားတို့ရဲ့
ထူးြခားတဲ့ လက္ခဏာြဖစ်ပါတယ်။ ဒင်းတို့ မေကာင်းတာလုပ်ေလသမျှဟာ
ဒီလက်နဲ့ချည်းေပါ့'' ဟု ေဘာ်ြဖူကေြပာေသာအခါ ငှက်များက
ေြကနပ်သွားြကသည်။ ထို့ေနာက် တိရစ္ဆာန် အငယ်စားတို့သည် ''ေြခေလးေချာင်း
ေကာင်းတယ်။ ေြခနှစ်ေချာင်း မေကာင်းဘူး'' ဆိုေသာ ေဆာင်ပုဒ်ကို
အလွတ်ရေအာင် ကျက်ြကသည်။ ေဘာ်ြဖူ၏ ေဆာင်ပုဒ်မှာ အေရးြကီးသြဖင့်
ကျီထရံ၌ အေြခခံတရားြကီး ခုနှစ်ပါးအထက်က ပို၍ ြကီးေသာ
စာလံုးြကီးများနှင့် ေရးသားထားသည်။
''ေြခေလးေချာင်း ေကာင်းတယ်။ ေြခနှစ်ေချာင်းမေကာင်းဘူး'' ဆိုေသာ
ေဆာင်ပုဒ်ကို သိုးတို့သည် အင်မတန်သေဘာကျြကသြဖင့် ေရာက်ေလရာ
အရပ်တွင် ေနကုန်ေနခမ်း ''ေြခေလးေချာင်းေကာင်းတယ်။ ေြခနှစ်ေချာင်း
မေကာင်းဘူး'' ဟု မေမာနိုင် မပန်းနိုင် သံြပိုင်ေအာ်ြကသည်။
ဗန္ဓုလသည် ေဘာ်ြဖူ၏ ေကာ်မတီ အစည်းအေဝးများကို ဂရုမစိုက်။
အသက်ြကီးသူများကို သင်ြကားေပးဖို့ထက် ငယ်ရွယ်သူများကို
သင်ြကားေပးဖို့က ပိုအေရးြကီးသည်ဟု ဗန္ဓုလက ေြပာသည်။
စပါးသိမ်းြပီးေနာက် မြကာခင်တွင် ဝါမနှင့် ဂုတ်ကျား ေခွးမြကီးနှစ်ေကာင်က
နှစ်ေကာင်ေပါင်း ေခွးကေလးကိုးေကာင် ေမွးသည်။ ေခွးကေလးကိုးေကာင်
နို့ခွဲသည်နှင့် တြပိုင်နက် ဗန္ဓုလက ထိုေခွးကေလးများကို သူပညာသင်ေပးမည်
ေြပာြပီးလျှင် ဝက်တို့၏ ဌာနချုပ် အလုပ်ခွင် မျက်နှာကျက်ေပါ်တွင် တင်၍
ေမွးထားသည်။ ထိုအခါမှစ၍ ေခွးကေလးများကို ေအာက်သို့ ြပန်၍ မချ။
ဌာနချုပ် အလုပ်ခွင်ထဲမှ ေလှကားေထာင်တက်ြပီး မြကည့်လျှင်
ေခွးကေလးများကို မြမင်နိုင်။ ဗန္ဓုလသည် ေခွးကေလးကိုးေကာင်ကို
အဝှက်ေကာင်းသြဖင့် ေခွးကေလးများအေြကာင်းကို ဘယ်တိရစ္ဆာန်မှ
သတိမရြကေတာ့။
နို့များ ေပျာက်သွားသည့်အေြကာင်းလည်း ေနာက်မှ ေပါ်သည်။
ဝက်တို့သည် နို့များကို သူတို့အစာနှင့်ေရာ၍ စားပစ်ြကသည်။ မိုးဦးကျ
သရက်သီးများေပါ်ေသာအခါ သရက်ပင်ေပါ်မှ သရက်သီးမှည့်တို့သည်
ေအာက်သို့ တဖုတ်ဖုတ်နှင့် ေြကွကျေသာအခါတိရစ္ဆာန်များစိတ်က
ထိုသရက်သီးမှည့်များကို အားလံုး တိရစ္ဆာန်များအား ညီတူမျှတူ
ေဝေပးလိမ့်မည်ဟု ထင်ြကသည်။ တေန့တွင် ေလတိုက်၍ ေြကွကျသမျှ
သရက်သီးမှည့်များကို မည်သည့်တိရစ္ဆာန်မျှ မစားပဲ ဌာနချုပ်အလုပ်ခွင်သို့
ဝက်များစားရန်အတွက် လာ၍ ပို့ြကရမည်ဟု အမိန့်ထုတ်သည်။
ထိုအခါ အချို့ေသာတိရစ္ဆာန်တို့က ကဲ့ရဲ့ြကသည်။ ကဲ့ရဲ့ေသာ်လည်း
အချည်းနှီးသာတည်း။ သရက်သီးမှည့်များကို ဝက်များသာ စားထိုက်သည်
ဆိုေသာအချက်ကို အားလံုးေသာ ဝက်တို့က သေဘာတူြကသည်။ အခါတိုင်း
အချင်းချင်းသေဘာကွဲေနကျြဖစ်ေသာ ဗန္ဓုလနှင့် ေဘာ်ြဖူတို့ေတာင် ထိုကိစ္စ၌
သေဘာထပ်တူကျြကသည်။ ထိုကိစ္စနှင့် ပတ်သက်၍ ရှင်းလင်းေြပာဆိုရန်
အြခားတိရစ္ဆာန်များဆီသို့ သံေြကာင်ကိုလွှတ်သည်။ သံေြကာင်က ''ရဲေဘာ်တို့
သရက်သီးမှည့်များကို ဝက်များသာစားရမည်ဟု အမိန့်ထုတ်ြခင်းဟာ ငါတို့
ဝက်များက ကိုယ်ကျိုးရှာလိုေသာသေဘာ အထူးအခွင့်အေရးခံစားလိုေသာ
သေဘာနှင့် ထုတ်ြခင်း မဟုတ်ဘူးဆိုတာကို အထူးေြပာဖို့ လိုမည်မထင်ပါ။
ဝက်ေတွထဲမှာ နို့တို့ သရက်သီးတို့ မြကိုက်တဲ့ ဝက်ေတွ အများြကီးရှိပါတယ်။
ဥပမာ ငါကိုယ်တိုင်ဆိုလျှင် နို့ကိုလည်း မြကိုက်ပါ။ သရက်သီးကိုလည်း
မြကိုက်ပါ။ သို့ေသာ်(ေလာကဓါတ်ပညာအရ) နို့နှင့်သရက်သီးဟာ
ဝက်များ၏ကျန်းမာေရးအတွက် အလွန့်အလွန် အေရးြကီးတဲ့ အရာများ
ြဖစ်သည်ကို ရဲေဘာ်တို့ သတိမေမ့အပ်ပါ။
ငါတို့ဝက်များဟာ ရဲေဘာ်တို့သိြကတဲ့အတိုင်းဘဲ ဦးေနှာက်နှင့်
အလုပ်လုပ်ရတဲ့ သူေတွပါ။ ဒီကွင်းြကီး တခုလံုးကို စီမံအုပ်ချုပ်ဖို့
စည်းရံုးခန့်ခွဲဖို့ ကိစ္စြကီးဟာလဲ ငါတို့ဝက်များချည်း တဦးတည်း တာဝန်ခံြပီး
လုပ်ေနရတဲ့ကိစ္စြကီးဆိုတာလဲ ရဲေဘာ်တို့ကို အထူးေြပာဖို့ မလိုပါဘူး။
ငါတို့ဝက်များဟာ အသင်ရဲေဘာ်တို့ရဲ့ အကျိုးကိုေန့ေရာညပါ
ေစာင့်ေရှာက်လျက်ရှိပါတယ်။ တာေြကာင့် နို့နှင့်သရက်သီးကို ငါတို့ ဝက်များ
အကျိုးအတွက်မဟုတ်ပါဘူး။ အသင်ရဲေဘာ်အားလံုးရဲ့ အကျိုးအတွက်ပါ။ ငါတို့
ဝက်များက အလုပ်ဝတ္တရားကို တာဝန်ေကျွြပန်စွာ မထမ်းေဆာင်နိုင်ြကဘူးဆိုလျှင်
ဒီတိရစ္ဆာန်ကွင်းြကီးဟာ ဘယ်လိုြဖစ်သွားမယ်ဆိုတာကို ရဲေဘာ်တို့
စဉ်းစားမိြကပါရဲ့လား။ ငါတို့ ဝက်များ အလုပ်ေကာင်းေကာင်း
မလုပ်နိုင်ဘူးဆိုသည့် တေန့တွင် ဦးသာေခါင်ြပန်ေရာက်လာတာကို
ြကည့်ချင်တဲ့သူများ ရှိပါသလား။ တဦးမှ မရှိဘူးလို ယံုြကည်ပါတယ်'' ဟု
ေြပာြပီးလျှင် ကိုယ်ကို ဟိုဖက်အိ ဒီဖက်အိ အိ၍ အြမီးကို ေထာင်ကာ ဟိုနှံ
သည်နှံ နှံ၍ြပသည်။
တိရစ္ဆာန်များအနက် အြခားအချက်များတွင် မည်ကဲ့သို့ သေဘာကွဲလွဲြခင်း
ရှိေစကာမူ ဦးသာေခါင်ြပန်လာမည်ကို ေြကာက်ြကသည့်အချက်တွင်
တသေဘာတည်း ြဖစ်သည်။ နို့နှင့်သရက်သီးကို ဝက်များချည်း
စားပစ်ခံရြခင်းထက် ဦးသာေခါင်ြပန်လာြခင်းက ဆိုးမည် ြဖစ်သြဖင့်
တိရစ္ဆာန်တို့မှာ ဘာမှမေြပာနိုင်ေတာ့။ သို့ြဖစ်ရာ ဝက်များကို ကျန်းမာြခင်းနှင့်
ြပည့်စံုေအာင်ထားဖို့ ကိစ္စထက်မည်သည့်ကိစ္စမျှ ပို၍ အေရးမြကီးေြကာင်းမှာ
အင်မတိအင်မတန် ထင်ရှားလှသြဖင့် နို့ေရာေလတိုက်၍ ေြကွေသာသရက်သီးေရာ
(တက်ခူး၍ရေသာ သရက်သီးေရာ) အကုန်လံုး ဝက်များချည်းသာ
စားဖို့ထားရန်အတွက် ေနာက်ထပ် အြငင်းမပွားဘဲ အားလံုးသေဘာတူ
လိုက်ြကရေလသည်။